Κυριακή 17 Ιουλίου 2016

ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΜΕΝΩΝ
Δάσκαλοι και μαθητές αγκαλιάζουν τα άτομα με «ειδικές ικανότητες»
29/10/2014
Το Υ.ΠΑΙ.Θ. για πρώτη χρονιά φέτος καθιέρωσε τον θεσμό του «Κοινωνικού Σχολείου» δηλαδή το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, μέσα από την ευαισθητοποίηση των μαθητών για διάφορα κοινωνικά ζητήματα. Στο πλαίσιο αυτού του θεσμού, καθιέρωσε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Την ημέρα αυτή σε όλα τα σχολεία δεν πραγματοποιούνται μαθήματα, ενώ στη θέση τους διεξάγονται ενδοσχολικοί αγώνες αθλοπαιδιάς. Ο θεματικός άξονας της φετινής σχολικής γιορτής διαπραγματεύεται το κοινωνικό ζήτημα του Ρατσισμού και της Διαφορετικότητας, με σύνθημα το «Όλοι διαφορετικοί, Όλοι ίσοι».

Η πεποίθηση των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας είναι ότι η καθιέρωση πανελληνίων ημερών, για τόσο πολύπλοκα κοινωνικά ζητήματα μόνο μια φορά το χρόνο, δεν μπορούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές. Γι' αυτό στο Δημοτικό Σχολείο Αρμένων, τρία χρόνια τώρα, υλοποιείται ένα πρόγραμμα «ομπρέλα» (αφορά δηλ. όλες τις τάξεις) που διαπραγματεύεται την ενδοσχολική βία και τον ρατσισμό. Εκμεταλλευτήκαμε λοιπόν την ευκαιρία να εντάξουμε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού σ' αυτό.

Επειδή όμως το κοινωνικό ζήτημα του ρατσισμού και της διαφορετικότητας περιλαμβάνει πολλές κοινωνικές ομάδες, ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου αποφάσισε να εστιάσει κατά την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, στα άτομα με «ειδικές ικανότητες». Η μεθοδολογία μας ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μέσα από την τεχνική της ενσυναίσθησης, δηλαδή να δημιουργήσουμε αθλητικούς αγώνες κατά τη διάρκεια των οποίων, οι ίδιοι οι μαθητές να μπαίνουν στην θέση των ατόμων με «ειδικές ικανότητες».
Η γιορτή μας ξεκίνησε με προβολή βίντεο και συζήτηση σε κάθε τάξη χωριστά, πάνω στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά στην καθημερινή τους ζωή και στην υπερπροσπάθεια που κάνουν για να μπορέσουν να συμμετέχουν σε κάτι τόσο απλό για όλους τους μαθητές, όπως είναι ο αθλητισμός. Έπειτα οι μαθητές, στην αυλή του Σχολείου, πήραν μέρος σε δραστηριότητες που αφορούσαν τον αθλητισμό και ήταν προγραμματισμένες κατά τάξη.

Συγκεκριμένα:
• Οι μαθητές/τριες της Πρώτης και της Δευτέρας τάξης προσπάθησαν με κλειστά μάτια να βρουν που κάθονται οι συμμαθητές τους και να τους αναγνωρίσουν μέσω της αφής.
• Οι μαθητές/τριες της Τρίτης Τάξης με κλειστά μάτια προσπάθησαν να διαβάσουν μια μικρή πρόταση όπως ακριβώς διαβάζουν οι τυφλοί, μέσω της γραφής braille.
• Οι μαθητές/τριες της Τετάρτης Τάξης με το πινέλο στο στόμα προσπάθησαν να ζωγραφίσουν διάφορους πίνακες.
• Οι μαθητές/τριες της Πέμπτης και της Έκτης προσπάθησαν να τρέξουν με κλειστά μάτια και οδηγούς, ακριβώς όπως λαμβάνουν μέρος σε αγώνες οι τυφλοί.
• Στο τέλος αυτού του μέρους της γιορτής, όλοι οι μαθητές αγκαλιασμένοι τραγούδησαν το τραγούδι «Υπάρχουν κάτι χέρια» των Locomondo.
• Οι μαθητές/τριες της Στ' Τάξης καθοδηγούσαν και βοηθούσαν τα παιδιά των μικρότερων τάξεων κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.
Κατόπιν οι μαθητές/τριες συγκεντρώθηκαν κατά τάξεις και ζωγράφισαν αφίσες με συνθήματα και εικόνες, τα οποία κολλήθηκαν σε διάφορα σημεία του σχολείου.
Εκπαιδευτικοί και μαθητές κλείσαμε την γιορτή με μια αίσθηση επιτυχίας του σκοπού της. Η μελλοντική συμπεριφορά, όμως των μαθητών μας προς τα άτομα με «ειδικές ικανότητες», θα μας δείξει την πραγματική επιτυχία ή μη της γιορτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου