Τρίτη 5 Ιουλίου 2016

Η μάθηση, ο ιδρυματισμός και η αποσυλοποίηση
Του Θεόδωρου Αραβανή
Ό,τι και όσα είχε μάθει ο μαθητής Κώστας Πεντεσπίτης, ως η παρακάτω φωτό, «δεν θα ήταν και για πέταμα»(1).
…Μετά ενέσκηψαν τα κτίρια-σχολεία στις νέες εκδοχές με τα τσιμεντένια κτίρια, γνωστή χύμα τεκτονική της χύμα εκπαίδευσης της εποχής, προσανατολισμένες περίπου Ανατολικά οι αίθουσες και δίπατα ή τρίπατα. Τα παλιά ισόγεια (έως δίπατα σποραδικά) σχολεία (σκολειά) της επαρχίας ήταν κυρίως πέτρινα, χωρίς θέρμα...νση (δεν εχρειάζετο) και το πλείστον χωρίς ηλεκτρισμό (και αυτός δεν απαιτείται στην εκπαίδευση ούτε στις μέρες μας) αλλά και φκιαγμένα και σε πέτρινα τοπία (οι τοίχοι διδάσκουν κατά τον Πλάτωνα). Μετά έγιναν θερμαινόμενα τα σχολεία, -από το 1980 ολικά- για να ζεσταίνονταν οι μαθητές και να γλαρώνουν μέχρι να ψιλοκοιμούνται απ΄ την ζέστη μέσα στην αίθουσα -βολεύει και τους εκπαιδευτικούς-, για να αποκοιμιώνται έτσι κυριολογικά, μέσω της εκπαίδευσης!!!!! Μετά μπήκε και το Wifi στα σχολεία μαζί με την τηλέ τεχνολογία (σαρώνει στα χρόνια μας) και η εκπαίδευση έγινε το άθροισμα των εξαρτημάτων (κτίριο – αίθουσα – ηλεκτρισμός – θέρμανση – τηλέ – wifi – Η/Υ) εξοστρακισμένης της ίδιας της μάθησης.
Και το σχολείο (σχολειό ή σκολειό σε άλλα χρόνια) έγινε έτσι το ίδρυμα για την παρεμπόδιση της ίδιας της γνώσης.
…Ο ιδρυματισμός είχε αρχίσει..
…Η αποσυλοποίηση -απ΄ τα σύγχρονα σχολικά ιδρύματα- είναι και θα είναι μάλλον αδύνατη.
________________
(1) Κ. Καβάφη.

Δείτε περισσότερα
Μου αρέσει!Δείτε περισσότερες αντιδράσεις
Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου