Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017



Το Σχολείο μας

Το Δημοτικό Σχολείο Κυνοπιαστών ιδρύθηκε το 1826. Το Σχολείο μεταφέρθηκε στο νέο κτήριο το 2007

Ένας αιώνας στο παλιό κτίριο στο κέντρο του χωριού

Έναν σχεδόν αιώνα ζωής συμπλήρωσε το Δημοτικό Σχολείο στο κτίριο ιδιοκτησίας της εκκλησίας, στο κέντρο του χωριού. «Διτάξιον Δημοτικόν Σχολείον αρρένων Κυνοπιαστών – έτος σχολικόν 1911 – 1912″ και πρώτος αυτού διευθυντής ιερέας Ιωάννης Άνθης, βοηθούμενος από το δάσκαλο Σάββα Πουλημένο. Την ίδια περίοδο (1911-20), η δημοδιδασκάλισσα Μαρία Δαφνή έχει την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης των μαθητριών του χωριού.

Έναν αιώνα… Πόσοι μαθητές να άκουσαν, άραγε, όλα αυτά τα χρόνια τις καμπάνες της Παναγίας να χτυπούν; Πόσοι δάσκαλοι; Κανένας δεν θα ήξερε αν δεν υπήρχαν τα «μαρτυριάρικα» ΜΑΘΗΤΟΛΟΓΙΑ, από τα οποία δεν ξεφεύγει κανείς. Παππούδες, γιαγιάδες, μπαμπάδες και μανάδες όλοι εκεί μέσα. «Εγώ όταν ήμουν μαθητής…» Έλα όμως που εκεί μέσα είναι γραμμένοι και οι βαθμοί τους! Εκεί μέσα είναι και όλοι οι διευθυντές. Σάββας Πουλημένος, Δημησιάνος, Α. Χυτήρης, Αλ. Ασωνίτου, Μαντέλης, ιερέας Ιωάννης Δ. Πουλημένος, Βλάχου, Κοσκινά, Γεώργιος Καρύδης, Αμ. Σαχλίκη, Σπυρίδων Γερ. Πουλημένος, Στέφ. Κολυβάς, Σταυρούλα Μπόικου, Στέφανος Αναστασόπουλος, Σπύρος Αβραμιώτης και Βασίλης Κωστούλας.

Το καινούριο σχολείο

Ένας αιώνας… Οι εποχές αλλάζουν. ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός των μαθητών κάνει επιτακτική την ανάγκη ανέγερσης νέου διδακτηρίου. Ολόκληρη η τοπική και εκπαιδευτική κοινότητα απαιτούσε ένα σύγχρονο σχολείο. οι μεγάλες προσπάθειες του Δήμου μας με τη βοήθεια της Εκκλησίας, έφεραν αποτέλεσμα. Καινούριο, σύγχρονο σχολείο! Κόσμημα για την περιοχή. Αποτελεί προέκταση της ζωής ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας.

Ένα καινούριο σχολείο:

  • Που αναγνωρίζει ότι ζούμε την εποχή της τεχνολογίας, δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο και διδάσκει τους μαθητές πώς να το χρησιμοποιούν, αν επιθυμούν να συμμετέχουν στην κοινωνία της πληροφόρησης.
  • Που γνωρίζει ότι οι ξένες γλώσσες γίνονται όλο και πιο σημαντικές για την επικοινωνία στο παγκοσμιοποιημένο εργασιακό περιβάλλον και τις προσφέρει στους μαθητές του.
  • Που διδάσκει και εφαρμόζει στην πράξη τις αρχές της δημοκρατίας, βοηθώντας τα παιδιά να μάθουν πώς να είναι υπεύθυνοι, ενημερωμένοι και ενεργοί πολίτες, μέλη της τοπικής κοινωνίας.
  • Που διδάσκει το σεβασμό στον άνθρωπο, άρα και στο συμμαθητή, ακόμα και αν αυτός ανήκει σε διαφορετική φυλή, θρησκεία, φύλο ή εθνότητα.
  • Του οποίου οι δάσκαλοι συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του προγράμματος. Είναι σύμβουλοι στα προβλήματα και στις δυσκολίες του μαθητή. Σέβονται τις ιδιαίτερες μαθησιακές, κοινωνικές και συναισθηματικές τους ανάγκες. Οι γονείς είναι πολύτιμοι συνεργάτες. Συμπράττουν με τους εκπαιδευτικούς συμβάλλοντας στη βελτίωση του ευρύτερου περιβάλλοντος χώρου, ενισχύοντας έτσι την αίσθηση της συλλογικότητας και της ευθύνης για ότι συμβαίνει μέσα στο σχολείο.
  • Που ενθαρρύνει τα παιδιά να διαβάζουν, όχι γιατί πρέπει, αλλά γιατί το διάβασμα τους προσφέρει ευχαρίστηση. Μέσα από μια πούσια σχολική ζωή τους μαθαίνει πώς να μαθαίνουν. Με τις σύγχρονες εγκαταστάσεις τους δημιουργεί ένα ευχάριστο και πολιτισμένο περιβάλλον. τα βοηθάει να το αγαπήσουν και να αισθάνονται υπερήφανα γι” αυτό.

ένα σχολείο που θεωρεί κάθε παιδί ιδιαίτερο και μοναδικό.

Θα έρθει εκείνη η μέρα που τα έθνη θα κριθούν

όχι από τη στρατιωτική ή την οικονομική τους δύναμη,

αλλά από την ευημερία των λαών τους,

και από την προστασία που παρέχεται

στο αναπτυσσόμενο νου και σώμα των παιδιών τους.

(UNICEF Η πρόοδος των εθνών 2000)

Άρθρο του Σπύρου Βλάσση, δημοσιευμένο στο Κοινόν Κυνοπιαστών, αρ. φύλλου 4, σελίδες 17-18


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου