Οι Σχολές "Πυθαγόρας" (με έτος ιδρύσεως το 1948), μαζί με αυτές του ΠΡΩΤΕΑ έχουν και οι δυο ιδρυθεί από τον Ιάκωβο Μαρκοζάνη ( βιογραφικές πληροφορίες αύριο)
Ο Πυθαγόρας ήταν μια από τις λαμπρές τεχνικές Σχολές στην Ελλάδα, αναγνωρισμένη από το Κράτος και διέθετε μεγαλοπρεπή κτήρια όπως αυτό στην Ακτή Μουτσοπούλου που κατεδαφίστηκε προσφάτως γνωστό ως "το πλοίο στην στεριά", άλλο στο Δημοτικό Θέατρο (Λεωφ. Βασ. Κωνσταντίνου 42) και ιδιόκτητο Μηχανουργεί...ο επί της οδού Κρεββατά.
Ο Πυθαγόρας ήταν μια από τις λαμπρές τεχνικές Σχολές στην Ελλάδα, αναγνωρισμένη από το Κράτος και διέθετε μεγαλοπρεπή κτήρια όπως αυτό στην Ακτή Μουτσοπούλου που κατεδαφίστηκε προσφάτως γνωστό ως "το πλοίο στην στεριά", άλλο στο Δημοτικό Θέατρο (Λεωφ. Βασ. Κωνσταντίνου 42) και ιδιόκτητο Μηχανουργεί...ο επί της οδού Κρεββατά.
Ήταν γνωστή κυρίως ως Σχολή Μηχανικών, παρόλα αυτά το αδελφό σχολείο "ΠΡΩΤΕΥΣ" διέθετε Κλασικό αλλά και Ναυτικό Γυμνάσιο, Σχολή Πλοιάρχων ( καθαρά ιδιωτική Σχολή), Σχολή Ασυρματιστών, Σχολή Ναυτιλιακών Σπουδών καθώς και την επίσης πρώτη ιδιωτική στην Ελλάδα Σχολή Ασφαλιστικών Σπουδών. Επίσης για τα παιδιά από τα νησιά, κατά τις ανάγκες και συνήθειες της εποχής, διέθετε και Πρότυπο Οικοτροφείο, όπως και πολλά άλλα ιδρύματα Μέσης εκπαίδευσης
Οι μαθητές κατέβαλαν δίδακτρα, πλην όμως ήταν ελαττωμένα καθώς είχε συναφθεί συμφωνία με το τότε Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για την επιχορήγηση τέτοιων Τεχνικών Σχολών, αφού στόχος της Πολιτείας ήταν η παραγωγή Ναυτικών που θα επάνδρωναν έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους Παγκοσμίως.
Η Σχολή Μηχανικών Ε.Ν. διέθετε δύο τμήματα ημερήσιο και νυχτερινό. Υπήρχαν επίσης και τμήματα που δεν ήταν αποκλειστικά για ναυτικούς όπως Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων, Μηχανοτεχνιτών και Μηχανικών αυτοκινήτων.
Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών, διέθετε εργαστήρια, όπως ήδη αναφέραμε (Μηχανουργείο και Ηλεκτροτεχνουργείο) για την πρακτική άσκηση των σπουδαστών. Η άσκηση αυτή αναγνωρίζονταν μάλιστα τόσο από το Πολεμικό όσο και από το Εμπορικό Ναυτικό και την Αεροπορία ως προϋπηρεσία.
Αξίζει να αναφερθεί πως οι Σχολές διέθεταν και ιδιόκτητο Εκπαιδευτικό Πλοίο 2.180 τ. που έφερε το όνομα "ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ Μ.".
Βιβλιογραφία Κείμενα στο διαδίκτυο μεταξύ των άλλων :
Στέφανος Μίλεσης
Γιαν. Χατζημανωλάκης
Koutouzis.gr
Δείτε περισσότεραΟι μαθητές κατέβαλαν δίδακτρα, πλην όμως ήταν ελαττωμένα καθώς είχε συναφθεί συμφωνία με το τότε Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για την επιχορήγηση τέτοιων Τεχνικών Σχολών, αφού στόχος της Πολιτείας ήταν η παραγωγή Ναυτικών που θα επάνδρωναν έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους Παγκοσμίως.
Η Σχολή Μηχανικών Ε.Ν. διέθετε δύο τμήματα ημερήσιο και νυχτερινό. Υπήρχαν επίσης και τμήματα που δεν ήταν αποκλειστικά για ναυτικούς όπως Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων, Μηχανοτεχνιτών και Μηχανικών αυτοκινήτων.
Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών, διέθετε εργαστήρια, όπως ήδη αναφέραμε (Μηχανουργείο και Ηλεκτροτεχνουργείο) για την πρακτική άσκηση των σπουδαστών. Η άσκηση αυτή αναγνωρίζονταν μάλιστα τόσο από το Πολεμικό όσο και από το Εμπορικό Ναυτικό και την Αεροπορία ως προϋπηρεσία.
Αξίζει να αναφερθεί πως οι Σχολές διέθεταν και ιδιόκτητο Εκπαιδευτικό Πλοίο 2.180 τ. που έφερε το όνομα "ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ Μ.".
Βιβλιογραφία Κείμενα στο διαδίκτυο μεταξύ των άλλων :
Στέφανος Μίλεσης
Γιαν. Χατζημανωλάκης
Koutouzis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου