Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Χρήσιμη Εξήγηση
Υποπτεύομαι, ίσως, πως έχει γίνει κάποια παρεξήγηση και τώρα είναι ώριμη η περίσταση να κάνω τις αναγκαίες διευκρινήσεις. Έχω γράψει πολλές αρνητικές κριτικές για το παρελθόν της ζωής μου και κάποιος μπορεί να πιστέψει λαθεμένα ότι το απαρνούμαι. Αυτό πόρρω απέχει της αληθείας.
Για πάρα πολλές πλευρές και συμβάντα στη διάρκεια του βίου μου είμαι σχεδόν ικανοποιημένος! Είναι φυσικό να έχω και πλευρές που θέλω να λησμονήσω, πλην ματαίως, γιατί η μνήμη είν...αι μια πονήρω κακίστρα και δε σου αφήνει κανένα περιθώριο για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Όμως σας συμβουλεύω αν βρείτε έναν άνθρωπο που δεν έχει αμαρτίες φυλακίστε τον μέχρι να τον πουλήσετε πανάκριβα σε πολλούς ενδιαφερόμενους. Το είδος είναι σπανιότερο κι από την πιθανότητα να συναντήσεις στον πρωινό περίπατό σου έναν Αρειανό.
Για ένα θέμα είμαι σίγουρος. Αν δεχθούμε το υποθετικό σενάριο ότι θα διαβώ πάλι όλα τα μονοπάτια της πρώτης μου ζωής εκείνα που θα πέταγα καταρχήν και εγκαίρως θα ήταν οι ψευδαισθήσεις που με κατατυρρανούσαν στην πορεία της. Στην περίπτωση αυτή δε θα πω το χιλιοειπωμένο «πάλι τα ίδια θάκανα». Όχι ! Στη περίπτωση που μου δινόταν αυτή η θεία χάρη έχω να παραθέσω ένα μακρύ κατάλογο διαφορετικών επιλογών.

Σίγουρα δε θα ήθελα να δεσμευτώ στα ασφυκτικά περιθώρια μιας αυστηρής ιδεολογίας. Θα ήθελα να είμαι σαν τη μέλισσα που δοκιμάζει το χυμό όλων των λουλουδιών για να φτιάξει το δικό της μέλι. Να γνωρίσω όλη την γκάμα των απόψεων ανθρώπων που είναι καταγραμμένες στα διάφορα κείμενα κάθε μορφής. Όχι πως θα είμαι βεβαίως αυθαίρετος. Εφόσον ζω μέσα σ’ ένα σύνολο ανθρώπων θα ακολουθούσα κι εγώ τους κύριους ηθικούς κανόνες της κοινωνίας που την χαρακτηρίζουν
Θα ήθελα γνώσεις, γεύσεις και εικόνες. Να γνωρίζω τόπους, να μάθω γλώσσες και μέσω αυτών να δω τη συσσωρευμένη εμπειρία των διάφορων λαών. Να μάθω να ακούω, χωρίς να διακόπτω, να χρησιμοποιώ τη σοφή γλώσσα της σιωπής και να καταγράφω προσωπικές μου εμπειρίες κοντά στη στιγμή που τις έζησα διατηρώντας ένα καθημερινό ημερολόγιο των πράξεων και σκέψεων. Αυτή να είναι η προσωπική μου παρακαταθήκη στους δικούς μου ανθρώπους όταν φύγω απ τη ζωή. Θα ήθελα να αγαπήσω και ν’ αγαπηθώ. Να γνωρίσω όλη τη γκάμα των αισθημάτων αγάπης, φροντίζοντας κατά το δυνατόν να αφήνω πίσω μου τις λιγότερες πληγές.
Όχι δε θα ήθελα να εκπροσωπώ τα συμφέροντα μια οποιασδήποτε ομάδας ανθρώπων, να ηγούμαι και να σέρνω την υποχρέωση του μέλλοντός τους. Την ευθύνη του εαυτού μου μόνο θέλω να έχω και να περνώ κατά το δυνατόν απαρατήρητος
Να έχω μεγαλύτερη αντοχή στα έξωθεν συμβαίνοντα, ανοχή και κουράγιο να αντέχω τις ηλιθιότητες, που ακούω από στόματα «ειδημόνων» κι εκπροσώπων φορέων και τάξεων. Θα ήθελα να είμαι ο εαυτός μου ! Οι επιθυμίες αυτού του είδους δε στοιχίζουν και τίποτα. Απλώς μπορεί να γίνει ο «οδικός χάρτης» σε άτομα που βρίσκονται κοντά στην αρχή της διαδρομής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου