Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017


Γυμνάσιο- Λύκειο Καλλιμασιάς

Ακολουθώντας το εθνικό οδικό δίκτυο προς το Νότο και σε απόσταση δέκα χιλιόμετρα από την πόλη της Χίου ξεπροβάλει μέσα από τα μαστιχόδεντρα το κτιριακό συγκρότημα Γυμνασίου Λυκείου Καλλιμασιάς. Η ιστορία του χάνεται στο χρόνο όντας η θεσμοθετημένη συνέχεια του εξαταξίου Γυμνασίου Καλλιμασιάς, το οποίο λειτουργούσε ως παράρτημα του Γυμνασίου Αρρένων (Α΄ Γυμνάσιο Σχολή Χίου).

Το σχολείο μας λειτούργησε αυτόνομο ως Μεικτό Λύκειο Καλλιμασιάς Χίου από το σχολικό έτος 1976-1977 βάσει της υπ. αριθμ. 90558/30-8-76 διαταγής του ΥΠΕΠΘ. Έκτοτε ακολουθώντας τις νομοθετικές επιταγές πήρε διάφορες επωνυμίες, Γενικό, Ενιαίο και από το σχολικό έτος 2007-2008 «Γενικό Λύκειο Καλλιμασιάς Δημήτρης Χαρτουλάρης».
Το σχολείο μας διακρίνεται για τις καινοτομίες, τις διακρίσεις και τις «οικογενειακές» σχέσεις μεταξύ συναδέλφων και μαθητών. Τα πρώτα χρόνια αν και μακριά από το αστικό κέντρο σε βαθμό που ακόμα και το ωρολόγιο πρόγραμμα είτε να αναστατώνεται εξαιτίας πολυήμερης απεργίας των ΚΤΕΛ και η μετακίνηση των μαθητών να γίνεται με την αρωγή του Στρατού, το σχολείο οργανώνει και υλοποιεί εκδηλώσεις που ακόμα και σήμερα θεωρούνται καινοτόμες και πρωτοποριακές. Έτσι συμμετέχει στον εορτασμό παγκοσμίων ημερών ( τουρισμού, δασών, αναλφαβητισμού, αποταμίευσης, ΟΗΕ, παιδιού, παιδικού βιβλίου ) ιστορικών γεγονότων (άλωση Μεσολογγίου, ναυμαχία Ναυαρίνου…)ακόμα και προσωπικοτήτων ( Πορφύρας, Παλαμάς, Βαλαωρίτης…). Ταυτόχρονα στις αίθουσες διδασκαλίας οι μαθητές παρακινούνται να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς που οργανώνονται είτε από την οικεία Δ/νση (ΓΕΜΕ, ΔΔΕ) και το αρμόδιο υπουργείο είτε από άλλους φορείς όπως η Μαθηματική Εταιρεία με κορυφαία στιγμή την συμμετοχή στη ΔΕΘ Interkid. Ακόμα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με εξέχουσες προσωπικότητες των γραμμάτων, των τεχνών και της πολιτικής όπως ο Δημ. Χατζής, η Μαρίζα Κωχ και ο Γιάννης Γλέζος που επισκέφτηκαν το σχολείο μας. Παράλληλα εκπονούνται πολλά προγράμματα στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, της αγωγής υγείας, των πολιτιστικών και των αθλητικών δραστηριοτήτων. Σε αρκετές από αυτές τις συμμετοχές οι μαθητές μας αποσπούν πολλές τιμητικές διακρίσεις σε τοπικό, περιφερειακό ακόμα και πανελλήνιο επίπεδο, όπως η κατάκτηση της δεύτερης θέσης σε πανελλήνιους αγώνες στίβου (Απρίλιος 78), τις πρωτιές σε αγώνες ανωμάλου δρόμου, πετοσφαίρησης και ποδοσφαίρου, τις τιμητικές διακρίσεις από την συμμετοχή μαθητών σε έκθεση ζωγραφικής με θέμα την ειρήνη στο Ομήρειο πνευματικό κέντρο Χίου και την πιο πρόσφατη βράβευση του μουσικού συνόλου στους μαθητικούς καλλιτεχνικούς αγώνες Β. Αιγαίου το 2004. Ακόμα το σχολείο έχει εκδώσει τους καρπούς εργασιών των μαθητών ενδεικτικά αναφέρονται: Χιώτικες λαϊκές αφηγήσεις (1993), Παραδοσιακές συνταγές (1994), Τα σπήλαια της Χίου (2005), το ημερολόγιο για τα αλιευτικά καταφύγια του Δήμου Ιωνίας (2004). Φυσικά η μεγαλύτερη καταξίωση του σχολείου προέρχεται από το μεγάλο αριθμό σε σχέση με το μαθητικό δυναμικό του σχολείου που αποφοίτησαν από το σχολείο μας πετυχαίνοντας σε τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σήμερα είναι καταξιωμένοι στο χώρο τους.
Τέλος είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τις κοινωνικές ευαισθησίες του έμψυχου δυναμικού του σχολείου, οι καθηγητές είναι πάντα πρωτοπόροι στις συνδικαλιστικές δράσεις,
οι μαθητές μας συμμετέχουν σε συλλαλητήρια διαμαρτυρίας όπως το ΄83 κατά του ψευδοκράτους του Ντεκτάς και πάντοτε είναι πρόθυμοι παρά τις δυσκολίες να βοηθούν και οικονομικά συμμαθητές τους από άλλα σχολεία του νομού. Όλα τα παραπάνω όμως είναι αποτέλεσμα και απόρροια των καλών σχέσεων τόσο μεταξύ των συναδέλφων όσο και της καλής επικοινωνίας με τους μαθητές και την αγαστή συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων αλλά και της τοπικής κοινωνίας και αυτοδιοίκησης.
Από το 1984 υπάρχει ένας μικρός και σταθερός πυρήνας καθηγητών με οργανική στο σχολείο που στελεχώνονται κάθε χρονιά με νέους συνάδελφους, όλοι είναι αρκετά ενημερωμένοι στα αντικείμενα τους με τη διαρκή συμμετοχή σε επιμορφωτικά σεμινάρια. Ενώ από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 80 λειτουργεί συνέχεια ο θεσμός της προσφοράς πρόσθετης διδακτικής βοήθειας (9-2-83).Σ’ αυτό το σημείο οφείλουμε να αναφερθούμε στην καταλυτική προσφορά του επί χρόνια επιστάτη του σχολείου κ. Γιώργου Μάντικα (1980- 2000), όπως και στην αγαστή συνεργασία των δυο σχολείων όπως προκύπτει από τις εντυπωσιακές συνδιοργανώσεις όχι μόνο σχολικών εορτών αλλά και άλλων εκδηλώσεων λ.χ.«η γιορτή του αγρότη» που αποτέλεσε το προδρομικό στάδιο του Λαογραφικού Μουσείου Καλλιμασιάς και της υλοποίησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων ανταλλαγής μαθητών Socrates Comenious με την Ισπανία το 2002.
Όλα αυτά όμως απαιτούσαν και απαιτούν την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή που θα υποστηρίζει τις δραστηριότητες του σχολείου, όπως η μεταστέγαση στο σημερινό κτίριο (1976), την λειτουργία ηλεκτρικών λαμπτήρων και νερού, η ύπαρξη δανειστικής βιβλιοθήκης, που διαθέτει πάνω από 1500 έντυπους τίτλους και πλούσιο ηλεκτρονικό και ψηφιακό υλικό, τα οργανωμένα εργαστήρια φυσικών επιστημών και ηλεκτρονικών υπολογιστών, τα σύγχρονα μέσα εποπτικής διδασκαλίας. Ενώ σημαντικό μέρος της σχολικής μας πραγματικότητας αποτελούν τα έργα τέχνης που κοσμούν το χώρο του σχολείου εμπνέοντος μαθητές και καθηγητές.
Στόχος του σχολείου είναι να μείνει πάντα ανοικτό στην κοινωνία και να συνεχίσει να κοσμεί με την παρουσία, τις δραστηριότητες και τις επιτυχίες των μαθητών του το νησί και τον τόπο μας.


Πληροφορίες για την   Καλλιμασιά   της Χίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου