Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2016

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΣΙΛΟΓΛΟΥ
«Υπάρχουν επιχειρηματικές ιδέες στην Ελλάδα με μεγάλη δυναμική»
Αναστασία Τσίλογλου, Γενική Διευθύντρια ΑΦΗ/ΑFI
Τι κοινό μπορεί να έχουν ένας πρώην ποδοσφαιριστής, ένας τεχνικός δικτύων, μια σχεδιάστρια παπουτσιών για γάμους και μια παραγωγός παραδοσιακών αμυγδαλωτών; Είναι επιχειρηματίες στην Ελλάδα, με εξαιρετικές ιδέες και «άπειρο» επιχειρηματικό μεράκι, που απέκτησαν πρόσβαση σε χρηματοδότηση και δωρεάν εκπαίδευση μέσω της Action Finance Initiative (ΑΦΗ/AFI) . Είναι, όπως λέει η κ. Αναστασία Τσίλογλου, «η παραγωγική δύναμη της χώρας, στην οποία η ΑΦΗ πιστεύει έμπρακτα και το αποδεικνύει βοηθώντας τους να ιδρύσουν και να αναπτύξουν τις νέες ή υφιστάμενες εταιρείες τους».
Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα
Ποια είναι και τι κάνει η AFI;
Η ΑFI είναι μία αστική μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική εταιρεία που ιδρύθηκε από την ActionAid Hellas και τη γαλλική οργάνωση ADIE, η οποία ηγείται των μικροπιστώσεων στην Ευρώπη. Σκοπός του οργανισμού είναι να ενισχύσει την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, να καταπολεμήσει τον οικονομικό και κοινωνικό αποκλεισμό, και να περιορίσει την ανεργία, την περιθωριοποίηση και τη φτώχεια μέσω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και της αυτοαπασχόλησης.
Έχει ξεκινήσει ως πιλοτικό πρόγραμμα στην Αττική και μέχρι σήμερα έχει κυρίως υποστηρίξει επιχειρήσεις εντός του νομού, με κάποιες εξαιρέσεις σε υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας. Ο ρόλος της AFI είναι διττός: δίνει πρόσβαση είτε σε νέους είτε σε υφιστάμενους επιχειρηματίες σε συνολική χρηματοδότηση έως 20.000 ευρώ με τη μορφή μικροδανείων έως 10.000 ευρώ και με τη μορφή επιπλέον δωρεάς έως 10.000 ευρώ μέσω του στρατηγικού συνεργάτη The People’s Trust και προσφέρει δωρεάν εκπαίδευση, συμβουλευτική και υποστήριξη στους επιχειρηματίες.

Τι είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει έναντι παρόμοιων πρωτοβουλιών που εκδηλώνονται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας;
Στην AFI δεν υπάρχουν περιορισμοί στη φύση της δραστηριότητας που θα χρηματοδοτηθεί. Η AFI μπορεί να υποστηρίξει επιχειρηματικά έργα από τον τομέα της μόδας μέχρι εξαγωγές μελιού, από ηλεκτρονική πλατφόρμα μέχρι εκτροφή σαλιγκαριών, από μικροεμπόρους σε λαϊκές αγορές μέχρι κομμωτήρια, από οινοποιεία έως εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα.
Πέραν της πρόσβασης σε χρηματοδότηση, η AFI παρέχει δωρεάν εκπαίδευση και υποστήριξη τόσο πριν όσο και μετά την εκταμίευση των μικροδανείων. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας παράγοντας για τους επωφελούμενους. Και αυτό γιατί, μια μέση «ιδέα» για να καταλήξει σε φάκελο χρηματοδότησης απαιτεί 6-20 ώρες εκπαίδευσης. Αυτή η εκπαίδευση μπορεί να συμπεριλαμβάνει αρχές οικονομικού προγραμματισμού, ανάλυση απαιτήσεων για να ιδρύσει κάποιος την επιχείρησή του και των διαφορετικών νομικών μορφών, προετοιμασία του business model canvas, σχεδιασμός του τριετούς επιχειρησιακού πλάνου, σεμινάριο για πωλήσεις και μάρκετινγκ. Μετά την έγκριση της μικρο-πίστωσης η AFI παρέχει μέντορες σε κάθε project που το ακολουθούν με συχνές συναντήσεις μέχρι την τελική αποπληρωμή του δανείου, κάτι που μπορεί να διαρκέσει έως και τέσσερα ολόκληρα χρόνια. Αυτό λέγεται δέσμευση απέναντι στον μικροεπιχειρηματία. Αυτός είναι μάλιστα ο πρωτεύοντας λόγος που οι επιχειρηματίες αισθάνονται απόλυτα τη δική τους ευθύνη απέναντι στην AFI, καθώς νιώθουν την υποστήριξη της ομάδας μας καθ’ όλη τη διαδρομή τους. Κριτήριο συμμετοχής στη δωρεάν υποστήριξη είναι το ενδιαφέρον για πρόσβαση σε χρηματοδότηση.
Πόσες επιχειρηματικές ιδέες έχετε στηρίξει μέχρι σήμερα που έχουν πάρει «σάρκα και οστά»;
Παρόλη τη μηδενική ρευστότητα στην αγορά, την επιβολή ελέγχων κεφαλαίου και την αδυναμία του τραπεζικού συστήματος να στηρίξει τους μικρούς επιχειρηματίες, η AFI έχει εγκρίνει τα επιχειρηματικά σχέδια 57 νέων ή υφιστάμενων εταιρειών κι έχει εκταμιεύσει ήδη τις χρηματοδοτήσεις για 47.
Η συνολική χρηματοδότηση όλων των επιχειρηματικών εγχειρημάτων ξεπέρασε τα 370.000 ευρώ, εκ των οποίων το 40% αφορά επενδυτικά κεφάλαια και το υπόλοιπο κεφάλαιο κίνησης. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η υποστήριξη αυτών των εταιρειών συνέβαλε στη διατήρηση και δημιουργία 100 και πλέον νέων θέσεων εργασίας, ενώ το 40% των εγκεκριμένων επιχειρήσεων «διοικούνται» από πρώην ανέργους. Επιπλέον, ένα στα δύο εγκεκριμένα εγχειρήματα αφορά στην ίδρυση νέας επιχείρησης, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες είναι νέοι κάτω των 30 ετών, το 45% των επιχειρηματιών είναι γυναίκες, ενώ το 32% των εταιρειών έχει κάποια εξαγωγική δραστηριότητα. Το μέσο προφίλ του επιχειρηματία που έχει υποστηρίξει η AFI μέχρι στιγμής είναι 37 ετών και χρηματοδοτείται με το ποσό των 8.000 ευρώ για ένα δάνειο με αποπληρωμή στα τρεισήμισι χρόνια.
Μπορείτε να μας δώσετε ενδεικτικά παραδείγματα νέων ανθρώπων που κατάφεραν να κάνουν πράξη την επιχειρηματική τους ιδέα;
Η Μαίρη που παράγει το παραδοσιακό αμυγδαλωτό Μυκόνου κατάφερε μέσω του σωστού branding να ταξιδέψει και εκτός Ελλάδος. Ο Γιώργος με τη δημιουργία πλατφόρμας δίνει την ευκαιρία στο ποδοσφαιρικό ταλέντο να λάμψει μπροστά από τους σωστούς ανθρώπους με την ανάλογη ιδιότητα, τη σωστή στιγμή και με ένα εντελώς μοναδικό τρόπο. Η Νικολέττα δημιούργησε τη δική της σειρά καλλυντικών για γυναίκες αλλά και για άντρες. Η Μαρία συνδύασε τη αγάπη της για τη Μοντεσσοριανή φιλοσοφία με την επιχειρηματικότητα και δημιούργησε τη Mio Montessori, μέσω της οποίας παρασκευάζει και εμπορεύεται στρωματάκια αγκαλιάς και χειροποίητες δημιουργίες Μοντεσσοριανής έμπνευσης για βρέφη και παιδιά, ενώ η Αιμιλία κι η Χλόη με έναυσμα την αγάπη τους για τον χορό, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν ψηλοτάκουνα παπούτσια υψηλής αισθητικής για τις πιο ιδιαίτερες στιγμές της κάθε γυναίκας. Θεωρούμε πως η πορεία μας μέχρι στιγμής είναι πολύ πετυχημένη και μας το αποδεικνύουν οι συνεργάτες και πελάτες μας. Η ελληνική κοινωνία έχει δείξει ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για χρηματοδότηση μέσω μικροπίστωσης και για επιχειρηματική εκπαίδευση κι υποστήριξη.
ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΜΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
«Θέλουμε να εμπνεύσουμε και άλλους»
Ποιοι είναι οι στόχοι σας; Υπάρχει «ταβάνι» στον αριθμό των επιχειρήσεων που θέλετε να στηρίξετε;
Στο πενταετές πλάνο μας, θέλουμε η ΑΦΗ να έχει παρουσία σε έξι μεγάλες πόλεις της χώρας μας προσφέροντας πρόσβαση σε χρηματοδότηση και δωρεάν επιχειρηματική υποστήριξη στο μεγαλύτερο μέρος της ηπειρωτικής Ελλάδας. Δεν έχουμε θέσει κάποιο περιορισμό στον αριθμό των επιχειρήσεων που επιθυμούμε να υποστηρίξουμε, καθώς οι στρατηγικές συμμαχίες που έχουμε συνάψει με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έχουν τη δυναμική να ικανοποιήσουν μια αυξημένη ζήτηση για μικροπιστώσεις. Βασικός στόχος του οργανισμού είναι να κάνει ευρέως γνωστό τον θεσμό των μικροπιστώσεων στην Ελλάδα, να αναδείξει τα οφέλη του εργαλείου αυτού για τη χώρα τόσο σε κοινωνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο και να εμπνεύσει άλλους οργανισμούς, δημόσιες κι ιδιωτικές υπηρεσίες και τοπικές αυτοδιοικήσεις να συνδράμουν στο εγχείρημα.

Εκτύπωση
Email
Μου αρέσει!Δείτε περισσότερες αντιδράσεις
Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου