Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

7 Στατιστικά Στοιχεία Για Την Εκπαίδευση Που Αποδεικνύουν Πως Οι Άνθρωποι Γίνονται Εξυπνότεροι
University of Europe Laureate Digital
Εκτύπωση
Κάποτε, η απόκτηση ενός πανεπιστημιακού πτυχίου αποτελούσε άπιαστο όνειρο για τους περισσότερους ανθρώπους. Έτσι, αναλόγως πάντα του κλάδου, οι απαραίτητες επαγγελματικές δεξιότητες μαθαίνονταν στη δουλειά και για αυτό τον λόγο για πολύ καιρό επικρατούσε το λανθασμένο στερεότυπο ότι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση ήταν για τους αργόσχολους ή τους πολύ πλούσιους. Για τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα η πανεπιστημιακή εκπαίδευση ήταν απλά μια άπιαστη πολυτέλεια που δε μπορούσε να αποφέρει κανένα άμεσο όφελος. Αυτό το στερεότυπο στις μέρες μας έχει αλλάξει ριζικά. Πλέον, αν δεν ανήκεις στην κλειστή ελίτ των πολύ ταλαντούχων και τυχερών αυτοδημιούργητων επιχειρηματιών ή αν δεν έχεις τις τεράστιες περιουσίες, όπως πχ. ο Bill Gates, Mark Zuckerberg, ή η Oprah, τότε η πανεπιστημιακή εκπαίδευση αποτελεί μονόδρομο για τη γρήγορη επαγγελματική αναρρίχηση, για την επιτυχημένη διεκδίκηση υψηλότερων επαγγελματικών θέσεων, και φυσικά για την απόκτηση υψηλότερων απολαβών.
Ο κυριότερος λόγος που έχει τόσο μεγάλη αξία ένα πανεπιστημιακό πτυχίο στις μέρες μας, είναι ο σκληρός ανταγωνισμός. Οι ελκυστικές επαγγελματικές θέσεις ολοένα και μειώνονται, ενώ οι υποψήφιοι αυξάνονται. Μάλιστα, πολλές φορές, η απόκτηση του βασικού πτυχίου τετραετής φοίτησης δεν επαρκεί. Ολοένα και περισσότεροι εργοδότες απαιτούν από τους υποψήφιους και μεταπτυχιακά. Επομένως, η ανώτατη εκπαίδευση είναι σημαντικότερη από ποτέ. Άλλωστε, ζούμε στην εποχή της εξιδείκευσης.

Στην Ευρώπη, τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει παρακολουθήσει περίπου το 19.5% της ηλικιακής ομάδας 55-74 ετών. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται ραγδαία στις μικρότερες ηλικιακές ομάδες. Συγκεκριμένα, το 31.7% της ηλικιακής ομάδας 25-54 έχει παρακολουθήσει τριτοβάθμια εκπαίδευση. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση γίνεται ολοένα και δημοφιλέστερη όσο κατεβαίνει το ηλικιακό όριο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή στρατηγική για το 2020, έχει οριστεί ως στόχος το ποσοστό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να εκτοξευτεί στο 40% για την ηλικιακή ομάδα 30-34.
Οι παρακάτω στατιστικές καταδεικνύουν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι οι άνθρωποι γίνονται εξυπνότεροι και με μεγαλύτερες γνώσεις, κυρίως χάρις στην ανώτατη εκπαίδευση.
1. Την περίοδο 2000 – 2010, ο αριθμός των ανθρώπων ηλικίας 25-34 με τριτοβάθμια εκπαίδευση σε χώρες του ΟΟΣΑ, αυξήθηκε κατά 30%
Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) ιδρύθηκε το 1961. Κύρια αποστολή του ΟΟΣΑ είναι να στηρίζει την οικονομική ανάπτυξη και το παγκόσμιο εμπόριο. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η εκπαίδευση παίζει καίριο ρόλο στην προώθηση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης. Μέσω της εκπαίδευσης βελτιώνονται οι επαγγελματικές προοπτικές, οι εργασιακές απολαβές, και το γενικότερο επίπεδο ζωής. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία της έρευνας του ΟΟΣΑ, Education Today 2013: The OECD Perspective (Η Εκπαίδευση Σήμερα 2013: H Προοπτική του ΟΟΣΑ), έως το 2010 εκτιμάται ότι περίπου 66 εκατομμύρια άνθρωποι ηλικίας 24-34 κατάφεραν να αποκτήσουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στις 35 χώρες του ΟΟΣΑ, συμπ. της Μεγάλης Βρετανίας, των ΗΠΑ, του Καναδά, της Ουγγαρίας, της Κορέας, και της Γερμανίας. Τα στατιστικά αυτά καταδεικνύουν ότι η ανώτατη εκπαίδευση θεωρείται έμπρακτα ως ένα σημαντικό μέσον για την επίτευξη οικονομικής ανάπτυξης και προσωπικής επιτυχίας.
2. Ο αριθμός των ώριμων φοιτητών που συνεχίζουν στη τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει αυξηθεί τη τελευταία δεκαετία.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) έχει δεσμευτεί για την αύξηση του ποσοστού των ενηλίκων που θα αποκτήσουν πτυχίο σε κάποιο σημείο της ζωής του. Συγκεκριμένα, ως στόχος έχει οριστεί ότι το 15% των πολιτών της ΕΕ ηλικίας 25-64 θα παρακολουθήσει περαιτέρω εκπαίδευση έως το 2020.
Ο αριθμός των ανθρώπων που παρατούν την εκπαίδευσή τους πριν την ολοκλήρωσή της, μειώνεται σταθερά στην Ευρώπη – εξίσου για άνδρες και γυναίκες – από το 2002. Μάλιστα, το 2002 το ποσοστό ήταν 17%, ενώ στις μέρες μας το ποστοστό έπεσε στο 11%.
Παρόλο που ο αριθμός των ώριμων φοιτητών δεν αναμένεται να ξεπεράσει τον αριθμό των φοιτητών που παρακολουθούν τριτοβάθμια εκπαίδευση σε νεότερη ηλικία, ωστόσο η δυνατότητα εκπαίδευσης σε οποιαδήποτε στιγμή της ζωής ενός ανθρώπου είναι πλέον σημαντικά μεγαλύτερη από ότι στο παρελθόν. Τα Online εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως τα online εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρει το δίκτυο σχολών του University of Europe Laureate Digital, παρέχουν ποιοτική εμπειρία εκπαίδευσης και πολύ μεγαλύτερη επίπεδα ευκολίας. Πλέον, μέσω του διαδικτύου, είναι δυνατή η παρακολούθηση προγραμμάτων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από οποιοδήποτε σημείο στον κόσμο. Η μεγάλη ελαστικότητα στο χρονοδιάγραμμα παρακολούθησης εμπλουτίζει ακόμα περισσότερο την εμπειρία παρακολούθησης. Η ελαστικότητα αποτελεί πολύ σημαντικό θετικό στοιχείο για τους ώριμους φοιτητές, γιατί με αυτό το τρόπο μπορούν να παρακολουθήσουν και να ολοκληρώσουν σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς να χρειαστεί να παραιτηθούν από τη δουλειά τους ή να μειώσουν τις εργασιακές τους ώρες.
3. Οι απόφοιτοι κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών έχουν πλέον τη δυνατότητα ακόμα και να διπλασιάσουν τις απολαβές τους στο μέσον της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Η ζήτηση για δυνατές επικοινωνιακές δεξιότητες θα συνεχίσει να αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου.
Οι δυο Οργανισμοί ‘Education Policy Research Initiative’ και ‘Statistics Canada’ ένωσαν τις δυνάμεις τους για την κατάρριψη του μύθου ότι οι σπουδές στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες είναι χάσιμο χρόνου και ότι το μόνο που θα καταφέρει ένας απόφοιτος αυτού του ακαδημαϊκού κλάδου θα είναι χαμηλόμισθες και χωρίς προοπτική δουλειές. Η έρευνα των δυο οργανισμών έφτασε στο συμπέρασμα ότι αν και οι απολαβές του συγκεκριμένου ακαδημαϊκού κλάδου δε αποφέρουν τις ίδιες υψηλές απολαβές με άλλους πιο εξεζητημένους κλάδους, όπως πχ. μηχανική και τεχνολογία, παρόλα αυτά και οι επιστήμες του ανθρώπου έχουν ανέβει αρκετά επίπεδα το τελευταίο διάστημα.
Ερευνητές στη Μεγάλη Βρετανία βρήκαν επίσης ότι σε 3,5 χρόνια κατά μέσο όρο από την αποφοίτηση, το ποσοστό πρόσληψης αποφοίτων των επιστημών του ανθρώπου είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο του κλάδου μηχανικής και τεχνολογίας. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν οι καθολικές δεξιότητες που αποκτούν οι απόφοιτοι των επιστημών του ανθρώπου, όπως πχ. δυνατές επικοινωνιακές δεξιότητες και κριτική σκέψη. Η εξιδεικευμένη ικανότητα επικοινωνίας και κριτικής σκέψης ανήκουν στον πυρήνα των δεξιοτήτων που εκτιμούν ιδιαιτέρως όλοι οι εργοδότες. Επομένως, σε καμιά περίπτωση η ανώτατη εκπαίδευση δεν είναι χάσιμο χρόνου, ασχέτως πτυχίου.
4. Ο αριθμός των γυναικών που εγγράφονται σε ακαδημαϊκές σπουδές στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των ανδρών και μαλιστά με συνεχώς ανοδικές τάσεις.
Το 2013, περίπου 4,8 εκατομμύρια φοιτητές αποφοίτησαν από τη τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το ίδιο έτος, το 54.3% όλων των φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ ήταν γυναίκες. Επίσης, όσον αφορά τις μεταπτυχιακές σπουδές, το ποσοστό των γυναικών είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς αγγίζει το 57.4%.
Tο ποσοστό των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 30-34 στην Ευρώπη, μεγάλωσε από 23.6% σε 38.7%. Μάλιστα, η αυξητική τάση είναι ακόμα μεγαλύτερη στις γυναίκες, καθώς το ποσοστό έφτασε στο 43,4% το 2015, πολύ μεγαλύτερο από το στόχο ‘European 2020’. Το αντίστοιχο ποσοστό των ανδρών ήταν σχεδόν κατά 10% μικρότερο το 2015, καθώς κυμάνθηκε κοντά στο 34%.
Την ακαδημαϊκή χρονιά 2010-2011, το 55% του συνόλου των φοιτητών στη Μεγάλη Βρετανία ήταν γυναίκες, και από ό,τι φαίνεται η αυξητική ποσοστιαία τάση των γυναικών, συγκρητικά με τους άνδρες στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα συνεχιστεί. Οι συγκεκριμένες τάσεις αποδεικνύουν ότι τα κοινωνικά στερεότυπα αλλάζουν ριζικά και ταχύτατα. Πλέον, οι γυναίκες παντρεύονται και αποκτούν παιδιά πολύ αργότερα, ενώ η πατροπαράδοτη πατριαρχική κοινωνική δομή συνεχώς αποδυναμώνεται. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται ολοένα ο αριθμός των γυναικών που αποφασίζουν να παρακολουθήσουν τριτοβάθμια εκπαίδευση.
5. Ο αριθμός των φοιτητών που έκαναν εγγραφή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση εκτός της χώρας μόνιμης κατοικίας τους εκτοξεύτηκε από 1,7 εκατομμύρια το 1995 στα 4,5 εκατομμύρια το 2012.
Με τις ταχύτατες τεχνολογικές εξελίξεις στο τομέα της επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και social media, ολοένα και περισσότεροι χρήστες έχουν πρόσβαση σε κανάλια παγκόσμιας διαδικτυακής επικοινωνίας. Έτσι, αυξάνεται κι ο αριθμός των φοιτητών που αποφασίζουν να παρακολουθήσουν σπουδές στο εξωτερικό. Υπάρχουν πολλά οφέλη φοίτησης στο εξωτερικό, συμπ. εκμάθησης ξένης γλώσσας, επιλογής πτυχίου αναλόγως budget και στόχων καριέρας, παρακολούθησης σπουδών με παγκόσμια προοπτική, και εμπλουτισμού της προσωπικής ανέλιξης μέσω εκμάθησης και βίωσης νέων πολιτισμικών πρακτικών και αντιλήψεων. Η προσβασιμότητα στην online ανώτατη εκπαίδευση έχει δώσει την ευκαιρία σε χιλιάδες ανθρώπους να αποφοιτήσουν από τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, μια ευκαιρία στην οποία δεν είχαν πρόσβαση εως πρόσφατα. Πλέον, η ανώτατη εκπαίδευση είναι προσβάσιμη σχεδόν σε όλους τους ανθρώπους στον κόσμο.
6. Ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι το 21% των πρωτοετών σε μεταπτυχιακά προγράμματα και το 40% σε διδακτορικά προγράμματα είναι από άλλες χώρες.
Μιας και ολοένα περισσότεροι φοιτητές αναζητούν υψηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης, αυξάνεται παράλληλα και η πιθανότητα να επιλέξουν ένα πρόγραμμα που θα παρέχεται από ακαδημαϊκό ίδρυμα του εξωτερικού. Όσο μεγαλύτερη η εξιδείκευση που απαιτείται για την ώθηση μιας επαγγελματικής σταδιοδρομίας τόσο και λιγοστεύουν οι εναλλακτικές σε μια χώρα. Οπότε, η αναζήτηση ακαδημαϊκών ιδρυμάτων στο εξωτερικό συνεχώς κερδίζει έδαφος. Η ‘παγκόσμια προοπτική’ της εκπαίδευσης προσθέτει κύρος και ποιότητα τόσο στους μελλοντικούς επαγγελματίες όσο και στους μελλοντικούς ερευνητές και καθηγητές. Από μόνη της, η προοπτική απόκτησης πτυχίου από ακαδημαϊκό ίδρυμα του εξωτερικού συντελεί στη δημιουργία σημαντικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τα online εκπαιδευτικά προγράμματα σπουδών παρέχουν πλέον τη δυνατότητα στους φοιτητές να σπουδάζουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, από το σπίτι τους. Οι φοιτητές αποκτούν πρόσβαση σε ποιοτική γνώση και μπορούν πλέον να διδάσκονται από καθηγητές απ’ όλο τον κόσμο. Η online ανώτατη εκπαίδευση συντελεί στην προώθηση της καινοτόμου σκέψης και σε πιο σφαιρική διδακτική εμπειρία η οποία εμπλουτίζεται από πολλές διαφορετικές σχολές σκέψης και πολιτισμικής αντίληψης. Η εμπειρία της μάθησης ‘ελευθερώνεται’ από τα δεσμά της περιοριστικής γεωγραφίας και του τοπικισμού.
7. Πάνω από 35 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν εγγραφει σε online προγράμματα σπουδών τα τελευταία 4 χρόνια, ενώ το 2015 οι εγγραφές διπλασιάστηκαν συγκρητικά με το 2014.
Υπάρχουν πάνω από 4200 MOOCs (Massive Open Online Courses, δλδ. Μαζικά Ανοικτά Προγράμματα Σπουδών) διαθέσιμα, ενώ η δημοφιλία τους έχει πραγματικά εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια. Σε αυτή την ‘έκρηξη’ δημοφιλίας που γνωρίζουν τα online προγράμματα σπουδών, έχουν συμβάλει πολλοί παράγοντες. Η εύρεση, εγγραφή, και ολοκλήρωση ενός online προγράμματος σπουδών είναι πλέον μια πολύ πιο εύκολη διαδικασία απ’ ότι στην περίπτωση ενός παραδοσιακού προγράμματος σπουδών. Μιας και πλέον η ανώτατη εκπαίδευση είναι πιο εύκολα προσβάσιμη σε μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων, αυξάνεται ο αριθμός αυτών που θέλουν να επωφεληθούν από τα νέα δεδομένα και να καταφέρουν να βρεθούν μπροστά από τον ανταγωνισμό. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ανταγωνισμός για τις λίγες ‘καλές’ επαγγελματικές θέσεις είναι πολύ σκληρός κι έτσι οποιαδήποτε ευκαιρία που θα προσφέρει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα δεν θα πρέπει να μένει ανεκμετάλλευτη. Η συνεχής μάθηση και η γνωσιακή εξέλιξη αποτελούν σημαντικά εφόδια στην επαγγελματική πορεία ενός ατόμου.
Στις μέρες μας, η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι προσιτή για πολύ μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων και οι επιλογές είναι σαφώς περισσότερες από ότι παλαιότερα. Ο κάθε επίδοξος φοιτητής μπορεί να επιλέξει να παρακολουθήσει το online πτυχίο που ανταποκρίνεται καλύτερα στις οικονομικές και χρονικές του δυνατότητες, αλλά και στις επαγγελματικές του φιλοδοξίες. Ο καθένας μπορεί να παρακολουθήσει και να ολοκληρώσει online πρόγραμμα σπουδών χωρίς να χρειαστεί να εγκαταλείψει ούτε την υπάρχουσα δουλειά που μπορεί να έχει, αλλά ούτε και το μέρος όπου μένει. Τα νέα πολύ θετικά δεδομένα στην online τριτοβάθμια εκπαίδευση δημιουργούν ιδανικές συνθήκες για όποιον επιθυμεί να διευρύνει τους γνωσιακούς του ορίζοντες με την απόκτηση ενός online πτυχίου. Ποτέ δεν είναι αργά να εγγραφεί κάποιος και να αποκτήσει το πτυχίο των ονείρων του!
Επομένως…έφτασε η ώρα για μάθηση! Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο γίνονται εξυπνότεροι, σίγουρα δεν θα θέλεις να μείνεις πίσω!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου