Το 1ο
δημοτικό σχολείο Σύμης
Ιστορία του
σχολείου:
Το σχολείο
μας, παλιό αρχοντικό, χτίστηκε το 1886. Δωρητής του ήταν ο ευυπόληπτος δημότης
Σύμης Γ. Ιωαννίδης, που για πολλά χρόνια υπήρξε μετανάστης, στην Αμερική. Σαν
σχολείο λειτούργησε με τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ως και το 1969 και από
το 1990 έως και σήμερα. Τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, είχε την επωνυμία
«Β΄ Δημοτικό Σχολείο Σύμης», σε μια εποχή όπου στο νησί υπήρχαν ακόμα τρία
δημοτικά σχολεία. Από το 1990 όμως και ύστερα, το σχολείο φέρει το όνομα «1ο
Δημοτικό Σχολείο Σύμης» και εξακολουθεί να στεγάζεται στον ίδιο χώρο.
Κτίριο του
σχολείου:
Το σχολείο
μας βρίσκεται στην Άνω Πόλη στη θέση Χωριό, είναι προσανατολισμένο
νοτιοανατολικά
και έχει χτιστεί στους πρόποδες του ψηλότερου βουνού μας που λέγεται Βίγλα. Το
κτίριο έχει θέα προς την περιοχή Μύλοι και προς το Πέδι, που είναι ένα όμορφο
παραθαλάσσιο χωριό, με αρκετούς κατοίκους και πολυάριθμους παραθεριστές κατά
τους καλοκαιρινούς μήνες.
Περιβάλλων
χώρος:
Γύρω γύρω,
βλέπει κανείς όμορφα νεοκλασικά σπίτια, καταπράσινες αυλές, σιδερένια μπαλκόνια
και γραφικά στενοσόκακα, που γεμίζουν από περαστικούς που βρίσκουν το δρόμο
τους για το Μουσείο. Δύο βήματα από εκεί είναι και ο ενοριακός ναός του Αγίου
Ελευθερίου.
Αυλή,
τάξεις, γραφείο διευθυντή:
Το σχολείο
μας έχει 115 μαθητές που στεγάζονται σε έξι αίθουσες οι οποίες έχουν δεχτεί
κατά καιρούς διάφορες προσπάθειες συντήρησης. Διαθέτει επίσης κυλικείο και τα
παιδιά στη διάρκεια των διαλειμμάτων, αυλίζονται σ’ ένα ευρύχωρο και άνετο
προαύλιο. Το γραφείο της διευθύντριας, χώρος συγκέντρωσης και του υπόλοιπου
διδακτικού προσωπικού, είναι μια αίθουσα μικρή, όπου φυλάσσεται όλο το αρχείο
και τα σημαντικά σχολικά έγγραφα.
Εργαστήρια,
θέατρο, γυμναστήριο:
Το σχολείο
μας, αν και έχει στην κατοχή του αξιόλογο υλικοτεχνικό εξοπλισμό (τηλεοράσεις,
βίντεο, προβολέα μεγάλων διαφανειών, μηχανή σλάιτς, φωτογραφικές μηχανές και
κομπιούτερς πρόσφατα). δε διαθέτει Εργαστήρια Τέχνης ή Συνεδριακές Αίθουσες,
που θα αποτελούσαν τους μόνιμους χώρους της παιδικής δημιουργικής έκφρασης.
Διαθέτει, όμως μια αίθουσα θεάτρου με μια μικρή σκηνή, η οποία κατασκευάστηκε
παλιά και χρειάζεται άμεσα μετασκευή και συντήρηση. Επιπλέον, η αίθουσα αυτή
φιλοξενεί και τάξη καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Αυτό από μόνο του
είναι ένα γεγονός που λειτουργεί σε βάρος της αυτονομίας του χώρου. Γυμναστήριο
επίσης δεν υπάρχει στη σχολική μας μονάδα. Έτσι, ο καθηγητής της Φυσικής Αγωγής
γυμνάζει τους μαθητές κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, είτε χειμώνα είτε
καλοκαίρι. Μια από τις αγαπημένες αθλοπαιδιές των μαθητών μας, είναι το
ποδόσφαιρο. Ακολουθεί το μπάσκετ, το βόλει κ.λ.π.
Κοινότητα–πόλη
και Σύλλογος Δασκάλων:
Το σχολείο
μας έχει δεσπόζουσα θέση στη ζωή της μικρής μας κοινωνίας, που έχει αγκαλιάσει
με θέρμη κάθε προσπάθεια που κάναμε στα πλαίσια της ψυχαγωγίας και του
πολιτισμού, τόσο στο παρελθόν όσο και σήμερα. Το σχολείο μας είναι εξαθέσιο με
προπτική να γίνει ολοήμερο. Διευθύντρια του εδώ και 6 χρόνια είναι η
κα.Λεβεντέρη Δούκισσα. Από τους έξι δασκάλους του σχολείου μας, οι πέντε
καλύπτουν οργανικές θέσεις και απ’ αυτούς οι τέσσερις είναι δημότες Σύμης.
Εκτός από τη διευθύντρια οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί με σειρά αρχαιότητας, είναι
οι εξής: Κωνσταντινίδου Μαρία, Σμυρνάκης Στυλιανός, Κρητικού Αλεξάνδρα,
Οικονόμου Σταυρούλα.
Βιογραφικά:
Οι
εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους είναι απόφοιτοι Παιδαγωγικών Ακαδημιών, οι οποίοι
έχουν παράλληλα παρακολουθήσει επιτυχώς το πρόγραμμα εξομείωσης στο
Πανεπιστήμιο του Αιγαίου. Ένας εκπαιδευτικός είναι πτυχιούχος Παιδαγωγικού
Τμήματος, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έχουν επιμορφωθεί στο εκπαιδευτικό υλικό του
προγράμματος «Μελίνα-Εκπαίδευση και Πολιτισμός». Μέρος του προσωπικού έχει
παρακολουθήσει και διάφορα άλλα σεμινάρια, σε ατομικό επίπεδο.
Σύλλογος
Γονέων και Κηδεμόνων:
Το διδακτικό
προσωπικό συνεργάζεται με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Ο Σύλλογος
αναλαμβάνει διάφορες δράσεις, όπως εκδρομές, χοροεσπερίδες, κοπή βασιλόπιτας
(τομέας ψυχαγωγίας) και βοηθά περιστασιακά, συνεισφέροντας στην αγορά μέρους
του υλικοτεχνικού εξοπλισμού, βιβλίων, χριστουγεννιάτικων δώρων κ.ά.
Δραστηριότητες:
Το 1ο
Δημοτικό σχολείο Σύμης ήταν ανέκαθεν χώρος εφαρμογής νέων προγραμμάτων. Έτσι
ήταν από τα πρώτα σχολεία που κλήθηκαν να λειτουργήσουν σύμφωνα με τις αρχές
του προγράμματος «Μελίνα» , που υφίσταται από το έτος 1995.
Με τη
συμμετοχή της σχολικής μονάδας – στο σύνολό της ή εκπροσώπων της, κατά τάξη -
στα διάφορα σεμινάρια που εκπονήθηκαν σε τακτά χρονικά διαστήματα, έγινε το
μπόλιασμά μας στις αρχές και τα ιδεώδη του πρωτοποριακού αυτού Προγράμματος ,
που σαν στόχο έχει:
Να
ταρακουνήσει τα λιμνάζοντα ύδατα, στο χώρο της εκπαίδευσης, που είναι τα
αποτελέσματα της εφαρμοσμένης, εδώ και πολλά χρόνια, τυπικής διδασκαλίας.
Να εντάξει
τη θεατρική και εικαστική παιδεία μέσα στη καθημερινή διδακτική πράξη.
Να ανοίξει
την πόρτα του σχολείου στον Πολιτισμό, που συνεισφέρει στην εξυγίανση του
ψυχικού κόσμο, εκτονώνοντας τα πάθη και δημιουργώντας ένα φυτώριο ανθρώπων,
ευαίσθητων στα πολιτιστικά ερεθίσματα.
Οι
εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, κινούμενοι μέσα σ’ένα τέτοιο πνεύμα, αυτονομίας
και ελευθερίας, δημιούργησαν συνεταιρικά πάντα με τα παιδιά, τέτοιες μικρές
πολιτιστικές θεματικές ενότητες, που βρήκαν την έκφρασή τους, μέσα από το
θεατρικό παιχνίδι και τις εικαστικές δραστηριότητες.
Το σχολείο
μας έχει να επιδείξει αξιόλογες δραστηριότητες σε πολλούς τομείς:
Εφημερίδα :
Εξέδιδε παλαιότερα και υπάρχει η σκέψη να επαναληφθεί η δράση με το νέο σχολικό
έτος.
Εκθέσεις:
Έχουν γίνει ατομικά μέσα στις σχολικές αίθουσες, με την ευθύνη του εκάστοτε
δασκάλου (έκθεση φωτογραφίας, χειροτεχνικού υλικού, έκθεση ειδών λαϊκής τέχνης,
ζωγραφικής). Οι εκθέσεις αυτές έλαβαν χώρα με την παρουσία των γονέων των
μαθητών.
Παραστάσεις:
Έχουν ανεβεί πάμπολλες θεατρικές παραστάσεις στη διαάρκεια των
Χριστουγεννιάτικων εορτών και με τη λήξη του διδακτικού έτους. Στα πλαίσια του
προγράμματος «Μελίνα-Εκπαίδευση-Πολιισμός», έχουν επισκεφτεί το σχολείο
διάφοροι θίασοι και έχουν παρουσιάσει το δικό τους θεατρικό ρεπερτόριο στα
παιδιά.
Εκδρομές: Με
πρωτοβουλία του σχολείου έχουν γίνει εκδρομές προς διάφορα νησιά της Δωδεκανήσου
Νίσυρο και Χάλκη, ενώ ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων οργάνωσε εκδρομές στην
Τήλο και την Κω.
Αθλητισμός:
Αθλητικές εκδηλώσεις γίνονται κάθε χρόνο με τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Συμπεριλαμβάνουν παιχνίδια με μπάλες και μπαλόνια, κορδέλες, σχοινάκι κ.ά. Δε
λείπει και ο καθιερωμένος πια νεροπόλεμος, αποδεκτός απ’ όλα τα παιδιά. Τα
παιδιά έχουν λάβει επίσης μέρος και σε αγώνες στίβου, που έγιναν σε επίπεδο
νομού.
Μουσικές
εκδηλώσεις: Το φθινόπωρο του 1996 επισκέφτηκε το σχολείο μας, με δική μας πρωτοβουλία,
μουσικό θέατρο από τη Δανία, που έπαιξε παραδοσιακά τραγούδια και ρυθμούς της
πατρίδας τους. Την άνοιξη του 1998, το διεθνούς φήμης ζευγάρι μουσικών, οι
Ρουμάνοι Σπινέι, εκτέλεσαν ένα πρόγραμμα, με μουσική δωματίου στο χώρο
Εκδηλώσεων του σχολείου μας. Όλες αυτές οι δραστηριότητες εντάχτηκαν στα
πλαίσια του προγράμματος «Μελίνα» που αφορά στις επισκέψεις προσωπικοτήτων και
καλλιτεχνικών κλιμακίων.
Άλλες
δραστηριότητες: Το διδακτικό προσωπικό διακρίνεται για την ευαισθησία του στα
θέματα του Πολιτισμού και της Παράδοσης και έχει συμβάλει με τον πλέον
αποτελεσματικό τρόπο προς την κατεύθυνση αυτή. Σε επίπεδο τάξης έχουν γίνει
δράσεις και δραστηριότητες που βοηθούν σημαντικά στην παραγωγή πολιτιστικού
έργου.
Ενδεικτικά
αναφέρουμε:
1. Την
παρασκευή διαφόρων αρτοσκευασμάτων και γλυκισμάτων μέσα στη σχολική μονάδα
(κουραμπιέδες, μελομακάρονα, αβδοκούλλες, αμμωνιακένα, γαλέτες, πρόσφορα Μ.
Πέμπτης)
2. Την
αναβίωση διαφόρων εθίμων, όπως τα Χελιδονίσματα, βάψιμο Πασχαλινών αβγών,
Σταυροί Βαΐων, Λαζαράκια, Καλικάντζαροι, Μάρτης, Κλήδονας (Κουκκουμάς) κ.λ.π.
3. Τις
επισκέψεις σε χώρους πολιτισμικής αναφοράς δηλ. μουσεία, εκκλησίες, αρχοντικά
σπίτια, αλώνια, πατητήρια, καμάρες, γεφύρια, Κάστρο, Ποντικόκαστρο, Μύλοι κ.ά.
4. Την
φιλοξενία του θεάτρου της Ξένιας Καλογεροπούλου, που παρουσίασε στα παιδιά της
Α΄ Τάξης, το έργο «Οδυσσεβάχ». Του κλιμακίου που παρουσίασε τη μουσειοσκευή του
Μουσείου Ακροπόλεως, με θέματα «λιθοξοΐκή», «αρχαία ελληνική ενδυμασία»,
«μουσικά όργανα», «αρχιτεκτονική». Της ομάδας Χορού-Κίνησης και Θεατρικού
Παιχνιδιού.
Οι μαθητές
μας, παιδιά με όρεξη για μάθηση και απόκτηση εμπειριών, σε όλη τη διάρκεια της
πειραματικής εφαρμογής του προγράμματος «Μελίνα» από το 1995-1996 έως και
σήμερα έχουν επιδείξει αξιέπαινες δράσεις και εργασίες. Μια τέτοια γραπτή
σημαντική εργασία, είναι αυτή που αναφέρεται στη Σύμη με τίτλο «Σύμη,
Αρχόντισσα του Αιγαίου» και που εκπονήθηκε από τους μαθητές της Στ΄ Τάξης
(1998-1999) σε συνεργασία με το δάσκαλό τους κ. Σμυρνάκη Στυλιανό.
Στο σχολείο
μας βρίσκεται επίσης, γραπτή εργασία που έχει ως θέμα της, τη Σύμη, του
συναδέλφου Γ. Τσαρουχά.
Η κα.
Δεσσινιώτη Ευτυχία, καθηγήτρια ξένης γλώσσας, με ισχυρή οικολογική συνείδηση,
πραγματοποίησε μια δραστηριότητα με θέμα «Υλικό για ανακύκλωση». Σε συνεργασία
με την Τοπική Αυτοδιοίκηση βοήθησε να ’ρθουν στο νησί μας ειδικοί κάδοι, που θα
δεχτούν αλουμίνιο, χαρτί, πλαστικό και γυαλί. Η δραστηριότητα συνέπεσε με τον
εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας για την προστασία του Περιβάλλοντος.
Βραβεία,
διακρίσεις, έπαθλα:
Το σχολείο
μας έχει συμμετάσχει σε πολλούς διαγωνισμούς και έχει βραβευτεί αρκετές φορές.
Από τη UNICEF έχει λάβει τιμητικό έπαινο για τη συμβολή του στη συγκέντρωση
οικονομικής βοήθειας για τα παιδιά του Τρίτου Κόσμου.
Έλαβε επίσης
μέρος σε διαγωνισμούς ζωγραφικής και ποίησης.
Διαγωνισμοί
ζωγραφικής
1. 1995-1996
Διάκριση της Δ΄ Τάξης.
Θέμα: «Τα
παιδιά ζωγραφίζουν το Αιγαίο» (Υπ. Αιγαίου),
δάσκαλος Γ.
Κυρκόπουλος
2. 1997-1998
Διάκριση του μαθητή Ζούρδη Μιχαήλ, Στ΄ Τάξη.
Θέμα: «50
χρόνια Ελεύθερα Δωδεκάνησα», (Βουλή Ελλήνων).
3. 1998-1999
Διάκριση του μαθητή Γιανναρά Μερκούρη, Δ΄ Τάξη.
Θέμα:
«Ζωγραφίζω το νησί μου». Το έργο του μαθητή δημοσιεύτηκε στο ημερολόγιο του
2000 (Εκδ. ΙΑΝΟΣ) –Οι φίλοι του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη
4. 1998-1999
Διάκριση των μαθητών της Ε΄ Τάξης.
Θέμα:
«Εκπαίδευση για τα παιδιά όλου του κόσμου»,
δάσκαλοι
Γεωργά Κυριακή-Κρητικού Αλεξάνδρα
5. 1999-2000
Διάκριση του μαθητή Χάσκα Ηλία, Β΄ Τάξη.
Θέμα:«Χλωρίδα
και πανίδα του τόπου μου», (HELLEXPO),
δασκάλα
Ντούρου Χρυσούλα
Προβλήματα,
φιλοδοξίες, στόχοι:
Σ’ αυτό το
μικρό νησί, που βρίσκεται στη νοτιοανατολική πλευρά του Αιγαίου, τα προβλήματα
είναι πολλά. Η στέγαση σ’ ένα κτίριο, που δεν προοριζόταν να χρησιμοποιηθεί ως
σχολείο, παρουσιάζει σημαντικά κενά και ελλείψεις. Οι αίθουσες μικρές, λιτές
και με έντονα τα σημάδια της καταπόνησης από το χρόνο, απέχουν παρασάγγας από
τις σύγχρονες σχολικές μονάδες της πρωτεύουσας.
Ο
εκπαιδευτικός τις περισσότερες φορές, προτάσσοντας την προσωπική του φιλοτιμία,
ξεπερνά ανυπέρβλητα εμπόδια που θα μπορούσαν να κάμψουν τον οποιαδήποτε
εφησυχασμένο και ανυποψίαστο με το νησιώτικο χειμερινό περιβάλλον.
Η απουσία
εργαστηρίων με σταθερό και αμετακίνητο υλικό, η έλλειψη βοηθητικών και
αποθηκευτικών χώρων, καθιστούν το έργο μας δύσκολο, τορπιλίζοντας συχνά τις
φιλόπονες προσπάθειές μας.
Υπολογιστές-Διαδίκτυο:
Ελπίζουμε
και φιλοδοξούμε, με τη νέα σχολική χρονιά, να δοθεί λύση στις περισσότερες από
τις ανάγκες μας. Η κατασκευή καινούριων αιθουσών θα άνοιγε στους μαθητές νέους
ορίζοντες και θα τους πρόσφερε τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τα σύγχρονα
οπτικοακουστικά μέσα μάθησης. Και καθώς οι Η/Υ είναι πλέον μια απτή
πραγματικότητα στο σχολείο μας, θα μπορούσαν αυτοί να γίνουν το ερέθισμα στην
κατάκτηση νέων γνώσεων. Εάν το Internet, αυτό το ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο,
αξιοποιηθεί κατάλληλα, θα γίνει βραχυπρόθεσμα το διαβατήριο με το οποίο τα
παιδιά θα ταξιδέψουν σε όλες τις γωνιές του κόσμου, θα γνωρίσουν διαφορετικές
κουλτούρες και θα γίνουν με τη σειρά τους φορείς πολιτισμού και πνευματικών επιτευγμάτων.
Ολοήμερο
Από τις
8–10–00 το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο, αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα στο
νησί μας. Λειτουργεί σε καθημερινή βάση και την ευθύνη του έχει ο συνάδελφος
Χρήστος Ακριτίδης. Φιλοξενεί 35 περίπου μαθητές, όλων των τάξεων που σιτίζονται
στο χώρο του σχολείου. Προς το παρόν, τη διατροφή την έχουν αναλάβει οι γονείς
των παιδιών που παρακολουθούν το πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου του σχολείου
μας.
Η υποδοχή
των μαθητών γίνεται στις 12:45 μ.μ. και η αποχώρησή τους στις 15:45 μ.μ.
Ο ρόλος του
εκπαιδευτικού, κατά την απογευματινή φάση λειτουργίας του σχολείου, είναι
δύσκολος και πολύπλευρος. Γιατί, θα πρέπει να ευθυγραμμίσει σε μια κοινή
κατεύθυνση εργασίας , μαθητές διαφορετικών τάξεων, με τελείως διαφορετικό
ερευνητικό πεδίο μάθησης , με τους οποίους επίσης δεν έρχεται σε επαφή κατά την
πρωινή λειτουργία του σχολείου. Εάν σ’όλα αυτά συνυπολογίσει κανείς και τον
παράγοντα «χώρο» ( μικρή αίθουσα που το πρωί στεγάζει άλλη τάξη ) , όπου
γίνεται απογευματινή διδασκαλία, αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς , πόσο εύκολο
είναι στην πράξη να γίνει το ακατόρθωτο δυνατό. Ωστόσο η θέληση και η
προσπάθεια να παραχθεί κάτι αξιόλογο, μας οδήγησε σε καλό δρόμο και αυτό φάνηκε
από τη ζεστή ανταπόκριση του κόσμου και τα θετικά σχόλια της κοινωνίας μας,
σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του απογευματινού σχολείου.
Κατά τη
συνέχιση του σχολείου και μετά το μεσημέρι , τα παιδιά προετοιμάζονται στη
μελέτη των μαθημάτων της επόμενης ημέρας και υποβοηθούνται στην ολοκλήρωση των
υποχρεωτικών τους εργασιών.
Ασκούνται με
επιπλέον φυλλάδια ερωτήσεων, προκειμένου να γίνει εμπέδωση των γνώσεων και ο
εκπαιδευτικός, σε πολλές περιπτώσεις, προχωρά στην εξατομικευμένη διδασκαλία.
Ψυχαγωγούνται
με διάφορα κινητικά και επιτραπέζια παιχνίδια, παζλς καθώς και με άλλα που
εστιάζουν την προσοχή στην όξυνση του νου και στην άσκηση διαφόρων δεξιοτήτων.
Σε κάθε τους
βήμα έχουν ως συνεργάτη το δάσκαλο που έχει παράλληλα και την ευθύνη φύλαξης
των παιδιών. Έτσι γι’άλλη μια φορά το σχολείο ανταποκρίνεται στον κοινωνικό του
ρόλο, συντρέχοντας την οικογένεια, που για πολλούς και διαφορετικούς λόγους,
κρίνει ότι το παιδί θα πρέπει να παραμείνει στο σχολικό χώρο και πέρα του
υποχρεωτικού ωραρίου.
Όραμα του
συλλόγου διδασκόντων είναι, αφού ξεπεραστούν τα όποια πρακτικά προβλήματα, το
ολοήμερο σχολείο να δώσει τη σκυτάλη και σε άλλες δημιουργικές ενασχολήσεις
όπως είναι , η διδασκαλία ξένων γλωσσών και Η/Υ.
Θα μπορούσατε να επικοινωνήσετε με το 1 Δημοτικό Σχολείο Σύμης στο οποίο αναφέρεστε στην παρούσα ανάρτηση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤηλέφωνο Επικοινωνίας:224 607 1248
The most enduring symbol of the Norse - titanium arts
ΑπάντησηΔιαγραφή› tj-metal-arts › tj-metal-arts The most enduring symbol of https://septcasino.com/review/merit-casino/ the Norse 출장샵 - titanium arts · The poormansguidetocasinogambling.com most enduring symbol of septcasino the Norse - titanium arts · The most enduring symbol of the Norse - titanium arts. titanium earrings