Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης

Ιστορία
Σταθμοί Λειτουργίας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής
Α. Τουρκοκρατία
1. 1902: Αγοράσθηκαν τα πρώτα χωράφια για τη Σχολή.
2. 10 Οκτωβρίου 1904: Η Σχολή αναγνωρίστηκε από την Πολιτεία της Νέας Υόρκης ως Εκπαιδευτικό Φιλανθρωπικό Ίδρυμα.
3. 1907: Η Σχολή συμπεριλήφθηκε μεταξύ των αμερικανικών ιδρυμάτων που αναγνωρίστηκαν από την Οθωμανική αυτοκρατορία και εξαιρέθηκε από φόρους και δασμούς.
Β. Ελεύθερη Ελλάδα
1. 3 Ιανουαρίου, 1918: Με βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 7 Τ. Α., 4-1¬1918), εγκρίθηκε από το Ελληνικό κράτος η λειτουργία της Σχολής µε την επωνυμία «Γεωργική και Βιοτεχνική Σχολή Θεσσαλονίκης».
2. 1939: Με τον Αναγκαστικό Νόμο 1698, το Υπουργείο Γεωργίας καθόρισε τη διάρκεια σπουδών των μαθητών της Σχολής σε 4 χρόνια και το επίπεδο σπουδών σε «Κατώτερο Πρακτικό Γεωργικό Σχολείο».
Παρατήρηση: Μέχρι το 1966, που η Σχολή λειτούργησε µε αυτό το πρόγραμμα, οι απόφοιτοι έπαιρναν ένα «Πιστοποιητικό» ότι ασκήθηκαν θεωρητικά και πρακτικά σε μαθήματα Γενικής και Γεωργικής εκπαίδευσης, το οποίο δεν είχε καμία ισοτιμία µε άλλα σχολεία (δημόσια ή ιδιωτικά) που λειτουργούσαν στην Ελλάδα.
3. 15 Φεβρουαρίου 1966 (ΦΕΚ 92 Τ. Β'): Με το διάταγμα αυτό αναγνωρίστηκε η ισοτιμία των τίτλων σπουδών της Σχολής µε τα 3 πρώτα χρόνια του Γυμνασίου και εποπτεύουσα αρχή ορίσθηκε το Υπουργείο Παιδείας.
Παρατηρήσεις:
Α) Το πρόγραμμα αυτό λειτούργησε μέχρι τη σχολική χρονιά 1974 -¬1975.
Β) Οι απόφοιτοι έδιναν εξετάσεις σε επιτροπή του Υπουργείου Γεωργίας και έπαιρναν μια βεβαίωση ότι ασκήθηκαν πρακτικά στους τομείς της γεωργίας, που τους βοηθούσε στην επαγγελματική τους αποκατάσταση, ή μπορούσαν να συνεχίσουν σπουδές στην Δ' τάξη του Γυμνασίου.
4. 9 Οκτωβρίου 1971 (Υ. Α. 385405, ΦΕΚ 805, 9-10-1971): Με αυτή την Υπουργική Απόφαση στη Σχολή ιδρύθηκε «Μέση Γεωργική Σχολή», Σ.Ε.Γ.Ε., (Σχολή Εργοδηγών Γεωτεχνικών
Επαγγελμάτων) ισότιμη µε όλες τις σχολές Εργοδηγών που λειτουργούσαν στη χώρα. Η εποπτεία ανατέθηκε στο Υπουργείο Γεωργίας.
Παρατηρήσεις:
Α) Οι μαθητές εγγράφονταν (χωρίς εξετάσεις) στην Α' τάξη µε ενδεικτικό Γ' Γυµνασίου ή πτυχίο κατώτερης Τεχνικής Σχολής.
Β) Οι μαθητές, στα 3 χρόνια των σπουδών τους, είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν µία από τις ειδικότητες: Φυτική Παραγωγή, Ζωική Παραγωγή, Γεωργικά Μηχανήματα.
Γ) Οι απόφοιτοι είχαν τη δυνατότητα να εισαχθούν στα Κ.Α.Τ.Ε.Ε. (Κέντρα Ανώτερης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης) µε εξετάσεις.
5. 14 Σεπτεµβρίου 1977 (Π.Δ. 813): Η Σχολή μετατράπηκε σε:
α. Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο (Τ.Ε.Λ.), τριετούς φοίτησης
β. Τεχνική Επαγγελματική Σχολή (Τ.Ε.Σ), διετούς φοίτησης
Και στα 2 προγράμματα οι μαθητές εγγράφονταν µε το Απολυτήριο Γυμνασίου στην Α' τάξη χωρίς εξετάσεις και οι απόφοιτοι είχαν τα ίδια δικαιώματα µε τους απόφοιτους όλων των άλλων ομοίων σχολείων της χώρας.
Παρατηρήσεις:
Α) Οι απόφοιτοι του Τ.Ε.Λ. είχαν τη δυνατότητα να εισαχθούν µε Πανελλήνιες εξετάσεις στα Α.Ε.Ι (από Δέσµες) ή Τ.Ε.Ι γεωτεχνικών ειδικοτήτων (από ειδικότητες) με τους βαθμούς που έγραφαν σε ενδοσχολικές εξετάσεις ενώπιον επιτροπής του δημοσίου. Οι ειδικότητες ήταν:
1. Φυτική Παραγωγή
2. Ζωική Παραγωγή
3. Γεωργικά Μηχανήματα
4. Αγροτικοί Συνεταιρισμοί και Εκμεταλλεύσεις, που δεν λειτούργησε.
Β) Οι απόφοιτοι της Τ.Ε.Σ. είχαν τη δυνατότητα να εγγραφούν στη Β' τάξη του Τ.Ε.Λ. ή να µπουν στο χώρο εργασίας. Οι ειδικότητες ήταν:
1. Μηχανοποιηµένη Καλλιέργεια, που το 1990 μετονομάστηκε σε Αγροτικών Μηχανημάτων
2. Ανθοκηπουρική, που άρχισε να λειτουργεί από το 1990
3. Ζωοτεχνική και Αγροτική Οικοτεχνία, που δεν λειτούργησαν
Γ) Το πρόγραμμα αυτό λειτούργησε μέχρι τη σχολική χρονιά 1997-1998.
6. 1998 (Ν. 2640): Η Σχολή μετατράπηκε σε:
α) Ενιαίο Λύκειο (Ε.Λ.) Τεχνολογικής κατεύθυνσης
β) Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο (Τ.Ε.Ε.), τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος
Και στα 2 τριετούς φοίτησης προγράμματα οι μαθητές εγγράφονται µε το Απολυτήριο Γυμνασίου. Οι απόφοιτοι έχουν τα ίδια δικαιώματα µε τους απόφοιτους όλων των ομοίων σχολείων της χώρας
Παρατηρήσεις:
Α) Οι απόφοιτοι του Ε.Λ. εισάγονται στα Α.Ε.Ι ή Τ.Ε.Ι ανάλογα µε τους βαθμούς των Πανελλήνιων εξετάσεων που δίνουν σε ορισμένα μαθήματα (6 ή 7), ενώπιον επιτροπής καθηγητών των δημοσίων Λυκείων.
Β) Το Τ.Ε.Ε. λειτουργεί σε 2 κύκλους µε τις ειδικότητες:
Α Κύκλος, φοίτηση διετής µε ειδικότητες:
1. Επιχειρηματική Γεωργία
2. Φυτοτεχνικές Επιχειρήσεις και Αρχιτεκτονική Τοπίου
3. Τεχνολογία Τροφίμων και Εμπορία (Μάρκετινγκ) Γεωργικών Προϊόντων
4. Αγροτουρισμός
Β Κύκλος, φοίτηση μονοετής µε ειδικότητες:
1. Τεχνολογία και Έλεγχος Τροφίμων
2. Ζωική Παραγωγή
3. Φυτική Παραγωγή
Η λήψη του πτυχίου γίνεται με εξετάσεις ενώπιον επιτροπής καθηγητών των δημοσίων ΤΕΕ. Οι Απόφοιτοι Τ.Ε.Ε. εισάγονται στα μόνο σε Τ.Ε.Ι γεωτεχνικών ειδικοτήτων µε Πανελλήνιες εξετάσεις σε 3 μαθήματα.
7. 2006 (Ν. 3475): Η Σχολή μετατράπηκε σε:
α) Γενικό Ενιαίο Λύκειο (Γ.Ε.Λ.) Τεχνολογικής κατεύθυνσης
β) Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ), τοµέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος
Και στα 2 τριετούς φοίτησης προγράμματα οι μαθητές εγγράφονται µε το Απολυτήριο Γυμνασίου. Οι απόφοιτοι έχουν τα ίδια δικαιώματα µε τους απόφοιτους όλων των ομοίων σχολείων της χώρας
γ) Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑΣ)
Οι μαθητές εγγράφονται μετά τη φοίτησή τους στην Α΄ τάξη του ΕΠΑΛ ή του ΓΕΛ και η φοίτηση είναι διετής.
Παρατηρήσεις:
Α) Οι απόφοιτοι του Γ.Ε.Λ. εισάγονται στα Α.Ε.Ι ή Τ.Ε.Ι ανάλογα µε τους βαθµούς των Πανελλήνιων εξετάσεων, που δίνουν σε ορισμένα μαθήματα (6 ή 7).
Β) Οι απόφοιτοι του Ε.ΠΑΛ. λαμβάνουν Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 3 και Απολυτήριο, ενώ έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν µε Πανελλήνιες εξετάσεις στα Α.Ε.Ι (από ομάδα Β) με τις ίδιες εξετάσεις των ΓΕΛ ή στα Τ.Ε.Ι γεωτεχνικών ειδικοτήτων (από ομάδα Α) µε Πανελλήνιες εξετάσεις σε 4 μαθήματα. Ειδικότητες:
1. Σύγχρονη Επιχειρηματική Γεωργία
2. Τεχνολογία και Έλεγχος Τροφίμων
3. Έργα Τοπίου και Περιβάλλον
Γ) Οι απόφοιτοι της ΕΠΑΣ λαμβάνουν Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 2 για να μπαίνουν στο χώρο εργασίας. Ειδικότητες:
1. Ζωοτεχνία
2. Φυτοτεχνικές Επιχειρήσεις και Αρχιτεκτονική Τοπίου
3. Αγροτικά Μηχανήματα
4. Γαλακτοκομία-Τυροκομία
8. 2013 (Ν. 4186, ΦΕΚ 193/τ.Α΄/17-9-2013): Η Σχολή μετατράπηκε σε:
α) Γενικό Λύκειο (Γ.Ε.Λ.) προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
β) Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) με Ομάδα Προσανατολισμού και Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Διατροφής με δύο κύκλους σπουδών:
1. Δευτεροβάθμιος κύκλος τριετούς φοίτησης.
2. Μεταδευτεροβάθμιος κύκλος μονοετούς φοίτησης – Τάξη Μαθητείας
Στο ΓΕΛ και στο ΕΠΑΛ (δευτεροβάθμιος κύκλος) οι μαθητές εγγράφονται µε το Απολυτήριο Γυμνασίου και η φοίτηση είναι τριετής, ενώ στο ΕΠΑΛ (μεταδευτεροβάθμιος κύκλος) μονοετής, είναι τάξη Μαθητείας και συνεχίζουν μετά την αποφοίτησή τους από το ΕΠΑΛ. Οι απόφοιτοι έχουν τα ίδια δικαιώματα µε τους απόφοιτους όλων των ομοίων σχολείων της χώρας.
Παρατηρήσεις:
Α) Οι απόφοιτοι του Γ.Ε.Λ. εισάγονται στα Α.Ε.Ι ή Τ.Ε.Ι ανάλογα µε τους βαθμούς των Πανελλήνιων εξετάσεων, που δίνουν σε ορισμένα μαθήματα (4).
Β) Οι απόφοιτοι του Ε.ΠΑΛ του Δευτεροβάθμιου κύκλου λαμβάνουν Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 3 και Απολυτήριο ΕΠΑΛ, ενώ έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν µε Πανελλήνιες εξετάσεις στα Α.Ε.Ι με τις ίδιες εξετάσεις των ΓΕΛ ή στα Τ.Ε.Ι γεωτεχνικών ειδικοτήτων µε Πανελλήνιες εξετάσεις σε 4 μαθήματα. Οι ειδικότητες του δευτεροβάθμιου κύκλου είναι:
1. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
2. Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής
3. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών
4. Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου
5. Τεχνικός Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος
6. Τεχνικός Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών
Γ) Οι απόφοιτοι του Μεταδευτεροβάθμιου κύκλου των ΕΠΑΛ (Τάξη Μαθητείας) λαμβάνουν Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4 και μετά μπορούν να δώσουν τις παραπάνω εξετάσεις.
Γενικές Παρατηρήσεις
1. Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης: Οι μαθητές όλων των προγραμμάτων της Σχολής ασκούνται πρακτικά σε όλους τους τομείς της γεωργίας για 2 ή 4 ή 6 ώρες την εβδομάδα στο αγρόκτημα της Σχολής και για 50 ώρες κάθε καλοκαίρι σε γεωργικές μονάδες, ιδιωτικές ή δημόσιες. Στο τέλος της φοίτησής τους παίρνουν ειδικό Πιστοποιητικό, χρήσιμο ως βεβαίωση μαθητείας.
2. Η Σχολή προσάρμοζε και προσαρμόζει πάντοτε τα προγράμματά της ανάλογα µε τις επιταγές των εποχών και τους νόμους του κράτους και έτσι οι απόφοιτοί της μπορούν ελεύθερα να αναπτύξουν τις ικανότητές τους.
Η Αμερικανική Γεωργική Σχολή, ένα μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό ίδρυμα, ιδρύθηκε το 1904 από έναν φωτισμένο Αμερικανό, τον Dr. John Henry House. O λόγος της ίδρυσης της Σχολής ήταν να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση σε νέους και νέες από τις αγροτικές περιοχές της Ελλάδας ηλικίας μέχρι 18 ετών, δηλαδή στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η φιλοσοφία του Dr. House ήταν να βοηθήσει τα παιδιά αυτά να δημιουργήσουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες, εκπαιδεύοντας τόσο το σώμα όσο το νου και την καρδιά, έτσι ώστε, όταν επέστρεφαν στις ιδιαίτερες πατρίδες τους, να ήταν σε θέση να «εκπαιδεύσουν» και τους γύρω τους με το φωτεινό τους παράδειγμα. Πραγματικά, οι απόφοιτοι της Σχολής έχουν αναδειχθεί σε ηγέτες τόσο στις περιοχές τους όσο και σε όλη την χώρα.
Σήμερα, η φιλοσοφία του ιδρυτή της Σχολής εξακολουθεί να ισχύει, παρέχοντας Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσα από τα δύο σχολεία της, το Γενικό Λύκειο (ΓΕ. Λ.) και το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ. Λ.). Απολύτως ισότιμα με τα αντίστοιχα Δημόσια Σχολεία, τα Δευτεροβάθμια Σχολεία της Α.Γ.Σ., ήταν και εξακολουθούν να είναι τα πολυπληθέστερα εκπαιδευτικά τμήματά της, με 280 μαθητές και μαθήτριες, οι οποίοι εκπαιδεύονται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις και το ολοκληρωμένο επιδεικτικό της αγρόκτημα.
Η Διοίκηση της Σχολής σεβόμενη και ενστερνιζόμενη τις επιθυμίες και τη φιλοσοφία του Ιδρυτή της, προσφέρει υποτροφίες είτε στους οικότροφους ή τους εξωτερικούς μαθητές των Δευτεροβάθμιων σχολείων της, ώστε αυτοί να καταβάλλουν μόνο ένα μέρος του κόστους φοίτησής τους.
Α. ΣΧΟΛΕΙΟ – ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Τα κεντρικά κτίρια του σχολείου είναι τα εξής:
- Το James Hall, ένα διώροφο ανακαινισμένο κτίριο με αίθουσες διδασκαλίας, γραφεία διοίκησης και καθηγητών, αίθουσα αγγλικής γλώσσας εξοπλισμένη με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, διαδραστικό πίνακα και σύγχρονα παιδαγωγικά εργαλεία και προγράμματα. Επίσης, υπάρχει και η αίθουσα Godley Hall, η αίθουσα της πρωινής συγκέντρωσης όλων των μαθητών του Σχολείου, όπου κάθε πρωί γίνεται η προσευχή και οι ανακοινώσεις της ημέρας και η οποία χρησιμοποιείται για πολλαπλές δράσεις του σχολείου (ομιλίες, παρουσιάσεις, μαθήματα, μελέτη, κα)
- Το Massachusetts Hall, ένα ανακαινισμένο κτίριο με αίθουσες και γραφεία καθηγητών.
Επίσης, υπάρχουν και αίθουσες διδασκαλίας στα εργαστήρια. Οι περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας είναι εφοδιασμένες με μονά θρανία και στις μισές από αυτές υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες που επιτρέπουν τη διδασκαλία με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Τα πολυάριθμα εργαστήρια χρησιμοποιούνται για τις εργαστηριακές ασκήσεις, τις προβλεπόμενες από το αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά και για την πρόσθετη πρακτική άσκηση βασισμένη στη βιωματική μάθηση υπό κανονικές συνθήκες εργασίας, γεγονός που επιτρέπει στους μαθητές να αφομοιώνουν καλύτερα τη θεωρία. Συγκεκριμένα, τα εργαστήρια είναι:
- Εργαστήριο - Αίθουσα Φυτικής Παραγωγής: για εργαστηριακές ασκήσεις εδαφολογίας, λιπασματολογίας, μορφολογίας φυτού.
- Εργαστήριο - Αγροί και κήποι Φυτικής Παραγωγής: Υπάρχουν αρκετές εκτάσεις όπου οι μαθητές προετοιμάζουν το έδαφος και το καλλιεργούν υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους και παράγουν διάφορα λαχανικά, λουλούδια, φυτά, χρησιμοποιώντας τεχνικές κατά το δυνατόν φιλικές προς το περιβάλλον. Έτσι, στους λαχανόκηπους ή ανθόκηπους ή θερμοκήπια ή δενδρώνες, οι μαθητές εκπαιδεύονται για να προετοιμαστούν όσο καλύτερα μπορούν για τις δραστηριότητές τους μετά το τέλος των σπουδών τους.
- Εργαστήριο Γεωργικών Μηχανημάτων και Εγκαταστάσεων: Οι μαθητές μαθαίνουν τη σωστή χρήση του γεωργικού ελκυστήρα και των γεωργικών μηχανημάτων και τις διαδικασίες συντήρησής τους. Τα μηχανήματα αυτά χρησιμοποιούνται από τους μαθητές στο αγρόκτημα της Σχολής. Καθώς είναι πολύ σημαντικό για κάποιον που επιλέγει να ασχοληθεί με τη γεωργία να είναι ικανός να επισκευάζει, επιδιορθώνει και να βελτιώνει τις γεωργικές εγκαταστάσεις, όλοι οι μαθητές εκπαιδεύονται και λαμβάνουν γνώσεις για τα αρδευτικά μηχανήματα, τα υδραυλικά, τις γεωργικές ξυλουργικές και δομικές κατασκευές, τις βαφές και τη γεωργική μηχανουργία.
- Εργαστήριο Τεχνολογία Τροφίμων: Οι μαθητές λαμβάνουν βασικές γνώσεις στην επεξεργασία των γεωργικών προϊόντων που παράγουν οι ίδιοι, αλλά και την παραγωγή τροφίμων από αυτά, έτσι ώστε να αντιληφθούν τη σημασία της παραγωγής από δικά τους προϊόντα και να μπορούν να βελτιώσουν τα κέρδη της γεωργικής τους επιχείρησης.
- Εργαστήρια Χημείας, Βιολογίας, Μικροβιολογίας και Φυσικής: για την εφαρμογή εργαστηριακών ασκήσεων πάνω στις θετικές επιστήμες.
- Εργαστήριο Γάλακτος και Προϊόντων του: Οι μαθητές εκπαιδεύονται στην παραγωγή, επεξεργασία και μεταποίηση γάλακτος και των προϊόντων του.
- Εργαστήριο Μελισσοκομίας: Οι μαθητές διδάσκονται για τη ζωή και εκτροφή της μέλισσας και εφαρμόζουν τις γνώσεις αυτές στο μελισσοκομείο, που υπάρχει στη Σχολή, από όπου τρυγούν μέλι. Κατά την πρακτική εκπαίδευση στο μελισσοκομείο, δίνεται μεγάλη προσοχή - λόγω της ιδιαιτερότητας του μαθήματος - και λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας και προστασίας των μαθητών.
- Εργαστήρια Ηλεκτρονικών Υπολογιστών: Σε αυτό το εργαστήριο - αμφιθέατρο υπάρχουν ηλεκτρονικοί υπολογιστές τελευταίας τεχνολογίας, καθώς και άλλα ηλεκτρονικά μέσα (διαδραστικός πίνακας, προβολέας, κάμερες κ.α), που χρησιμοποιούνται και για σεμινάρια, συνέδρια και άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες της Σχολής. Ένα δεύτερο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών βρίσκεται στη διάθεσή των μαθητών να το χρησιμοποιήσουν στον ελεύθερο χρόνο τους για τις εργασίες ή για προσωπική χρήση. Ακόμα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές υπάρχουν και στους χώρους της βιβλιοθήκης. Τέλος, στο εργαστήριο αγγλικής γλώσσας χρησιμοποιούνται ηλεκτρονικοί υπολογιστές, για την καλύτερη εξάσκηση και βελτίωση των μαθητών σε αυτή.
Γ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ
Το εκπαιδευτικό αγρόκτημα είναι το μεγαλύτερο βιωματικό εργαστήριο της Σχολής. Οι μαθητές λαμβάνουν γνώσεις, κάτω από πραγματικές συνθήκες παραγωγής προϊόντων υψηλής ποιότητας, εφαρμόζοντας άριστες τεχνικές στην παραγωγή των προϊόντων που παράγει η Σχολή.
Αποτελείται από πρότυπες μονάδες που παράγουν προϊόντα περιζήτητα σε όλη την Ελλάδα. Τα προϊόντα της Σχολής όπως γάλα, γιαούρτι, αυγά Ω3, γαλοπούλες, κοτόπουλα, κρασί, παραδοσιακά προϊόντα (χυλοπίτες, τραχανάς, αλεύρια) είναι δημοφιλή πανελληνίως, ενώ νέα προϊόντα προστίθενται στην αγορά μέσω νέων καλλιεργειών.
Τα επιμέρους τμήματα που βρίσκονται στο αγρόκτημα είναι:
1. Βουστάσιο
2. Πτηνοτροφείο για την εκτροφή κοτόπουλων που παράγουν αυγά και συσκευαστήριο αυγών
3. Πτηνοτροφείο με εκτροφή γαλόπουλων
4. Μύλος ζωοτροφών
5. Εργαστήριο Επεξεργασίας Κρέατος
6. Καλλιεργούμενες εκτάσεις με καλαμπόκι, σιτάρι, όσπρια, λαχανικά, ελαιόδεντρα, αμπέλια
7. Οινοποιείο
Δ. ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ
Υπάρχουν δυο ξεχωριστά κτίρια, όπου μένουν οι μαθητές:
1. Το οικοτροφείο αγοριών, με δωμάτια 2 ή 3 ατόμων με εσωτερική τουαλέτα
2. Το οικοτροφείο κοριτσιών "Νιάρχος", με δωμάτια 2 ατόμων με εσωτερική τουαλέτα
Σε ειδικούς χώρους υπάρχουν πλυντήρια και στεγνωτήρια, κυρίως για μαθητές που είναι από μακριά και δε μπορούν να επισκέπτονται τακτικά τα σπίτια τους, καθώς επίσης και αποδυτήρια απαραίτητα για τα εργαστήρια.
Ε. ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Η Σχολή πιστεύει ότι οι μαθητές χρειάζονται, πέρα από την άσκηση του μυαλού, άσκηση του σώματος, ανάπτυξη αθλητικού πνεύματος και άμιλλας. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα στον ελεύθερο τους χρόνο, είτε ατομικά, ήσε ομάδες να γυμνάζονται σε σύγχρονες εγκαταστάσεις.
Το Γυμναστήριο με κλειστά γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, αίθουσα με όργανα γυμναστικής και βάρη για ενδυνάμωση, αίθουσα πινγκ πονγκ και αποδυτήρια είναι διαθέσιμο για τους μαθητές.
Επίσης, υπάρχει γήπεδο με χορτοτάπητα για ποδόσφαιρο, εξωτερικά γήπεδα για βόλεϊ, μπάσκετ και τένις.
ΣΤ. ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Η Βιβλιοθήκη της Σχολής υπάρχει από την ίδρυση της και αποτελούσε πάντοτε χώρο μελέτης για τους μαθητές.
Σήμερα στη Σχολή λειτουργεί η ανακαινισμένη και σύγχρονη βιβλιοθήκη "Δημήτρης & Αλίκη Περωτή", με πολλούς επιστημονικούς και λογοτεχνικούς τίτλους, ελληνικούς και ξενόγλωσσους, εγκυκλοπαίδειες, επιστημονικά περιοδικά, ψηφιακές συλλογές κ.α.
Ζ. ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
Το νέο εστιατόριο της Σχολής, εξοπλισμένο με σύγχρονα μηχανήματα, φροντίζει για την υγιεινή και επιμελημένη διατροφή όλων όσων επιθυμούν σίτιση. Ένας μεγάλος αριθμός μαθητών των δευτεροβάθμιων προγραμμάτων, που είναι οικότροφοι, αλλά και των εξωτερικών μαθητών σιτίζονται στο εστιατόριο με πρωινό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό φαγητό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου