ΙΣΤΟΡΙΚΟ TOY ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ
«ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ» ΤΟΥ ΒΙΟΛΟΓΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ
«ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ» ΤΟΥ ΒΙΟΛΟΓΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ
Για όσους γεννηθήκαμε
και μοχθούμε σ αυτό τον τόπο η «ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ» αποτελεί Ουσιαστική Έκφραση του
εθνικού προσώπου. Γι αυτό η διάσωση και προβολή στο ιστορικό, κοινωνικό,
οικονομικό και πολιτιστικό γίγνεσθαι, είναι υπόθεση όλων μας.Κάθε μέρα
πασχίζουμε για μια γνήσια ανθρώπινη ζωή και αισθανόμαστε δεμένοι πάντα με το
παρελθόν. Οι προγονικές μας ρίζες αποτελούν το πλαίσιο αυτής της ποιότητας
ζωής.Μέσα από τη «ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ» ζουν οι μνήμες, οι χαρές, οι λύπες, ο κύκλος της
ζωής, οι δραστηριότητες των απλών ανθρώπων στο σχολείο, στην ταβέρνα, στο
καφενείο, στο χωράφι. Δεν λείπουν οι οικογενειακές και προσωπικές στιγμές με τα
προσφιλή μας πρόσωπα, μέσα από τις οποίες δένουμε το παρελθόν, το παρόν και το
μέλλον.Υπάρχουν ακόμη διάσπαρτα οικογενειακά κειμήλια, συλλογές, λευκώματα, τα
οποία θα πρέπει να δημοσιοποιηθούν, να γίνουν κοινό κτήμα όλων μας.Ο ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ
, στον οποίο αναφερόμαστε, διαθέτει πλούσια ιστορία και μνήμη. Η αγάπη μας προς
αυτήν μας οδήγησε στη συλλογή αυτού του υλικού, η έκδοση του οποίου αποτελεί για
μας χρέος τιμής και σεβασμού.
Σκόρπιες πληροφορίες κυκλοφορούν για το ΜΕΛΙΓΑΛΑ οι οποίες έχουν πάρει τη μορφή της παράδοσης και καταλήγουν σιγά-σιγά στο μύθο
-Η παρούσα καταγραφή και έρευνα μοιάζει με τις σαϊτιές που ρίχνει ο τοξότης στο βαθύ σκοτάδι γιατί είναι δύσκολη στις απαιτήσεις των ερωτημάτων που απασχολούν κάθε ΜΕΛΙΓΑΑΙΟ ο οποίος αγαπά και θέλει να μάθει τα πάντα για το ΜΕΛΙΓΑΛΑ
Δεν μπορείς να ζεις και να πεθαίνεις σ έναν γενέθλιο τόπο και να αγνοείς την ιστορία του και τη δική σου, τις ρίζες του και τις δικές σου, αφού η ιστορία διδάσκει, διαπαιδαγωγεί, ενώνει,, γιγαντώνει, εκδικείται, μα αποτελεί και το εφαλτήριο για το αύριο. Δεν μπορείς να αγνοείς την ιστορία σου αφού είναι έργο δικό σου, την ιστορία που επιβάλλεται να σηκώνεις στους ώμους σου κάθε φορά που βαδίζεις μπροστά.
Γνωρίζοντας την τοπική μας ιστορία θα μπορέσουμε να προσθέσουμε έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα αγάπης, σεβασμού, και μέριμνας στη γενέθλια γη. Θα οδηγήσει σε μια καλύτερη ηθική για τον τόπο και την κοινωνία μας στην οποία ζούμε.
Επιβάλλεται να διδάσκεται η τοπική ιστορία τουλάχιστον ένα δίωρο την εβδομάδα, στο δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο και να εισαχθεί στα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, απαιτώντας και πιέζοντας οι εκλεγμένοι τοπικοί άρχοντες το υπουργείο παιδείας να το εφαρμόσει το δυνατόν συντομότερο, βοηθώντας προς αυτήν την κατεύθυνση και οι διάφοροι πολιτιστικοί σύλλογοι και μουσεία με το υλικό που διαθέτουν .
Τέλος επειδή και γεννιόμαστε και γινόμαστε, να ανεβάσουμε το δείκτη αφύπνισης, ανησυχίας, συνειδητοποίησης, δραστηριοποίησης, στα πλαίσια της πληρέστερης ιστορικής ενημέρωσης, για να έχουμε δείκτες ποιότητας ζωής, συστήματα αξιών, πρότυπα συμπεριφοράς, πρόγραμμα με όραμα και να είμαστε του είναι και του γίγνεσθαι και όχι του δήθεν και του φαίνεσθε, ώστε η καθημερινοτητά μας να είναι γόνιμη, δημιουργική, με ουσία, περιτύλιγμα και περιεχόμενο, για να βρισκόμαστε σε αρμονία-ισορροπία με τον εαυτό μας, το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, έχοντας έτσι σωματική, ψυχική και κοινωνική υγεία, κυκλοφορώντας πάντα στο κορμί μας οι ενδορφίνες και οι κετοχολαμίνες να μας είναι παντελώς άγνωστες.
1831 ΓΕΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΦΥΛΛΟ 74
-Στην Πελοπόννησο λειτουργούσαν 19 Ελληνικά σχολεία με 678 μαθητές και 36 αλληλοδιδακτικά με 2970 μαθετές.
Νομοθετικό πλαίσιο για δασκάλους,μαθητές, εορτές ,εξετάσεις και υπηρέτες.
Το 1830 στη Μεσσηνία λειτουργούσαν 10 Ελληνικά στη Καλαμάτα, Μικρομάνη,
Μεθώνη,
Κορώνη, Νησί, Ανδρούσα, Κυπαρισσία Ανδρίτσενα και 36 αληλλοδιδακτικά.Σκόρπιες πληροφορίες κυκλοφορούν για το ΜΕΛΙΓΑΛΑ οι οποίες έχουν πάρει τη μορφή της παράδοσης και καταλήγουν σιγά-σιγά στο μύθο
-Η παρούσα καταγραφή και έρευνα μοιάζει με τις σαϊτιές που ρίχνει ο τοξότης στο βαθύ σκοτάδι γιατί είναι δύσκολη στις απαιτήσεις των ερωτημάτων που απασχολούν κάθε ΜΕΛΙΓΑΑΙΟ ο οποίος αγαπά και θέλει να μάθει τα πάντα για το ΜΕΛΙΓΑΛΑ
Δεν μπορείς να ζεις και να πεθαίνεις σ έναν γενέθλιο τόπο και να αγνοείς την ιστορία του και τη δική σου, τις ρίζες του και τις δικές σου, αφού η ιστορία διδάσκει, διαπαιδαγωγεί, ενώνει,, γιγαντώνει, εκδικείται, μα αποτελεί και το εφαλτήριο για το αύριο. Δεν μπορείς να αγνοείς την ιστορία σου αφού είναι έργο δικό σου, την ιστορία που επιβάλλεται να σηκώνεις στους ώμους σου κάθε φορά που βαδίζεις μπροστά.
Γνωρίζοντας την τοπική μας ιστορία θα μπορέσουμε να προσθέσουμε έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα αγάπης, σεβασμού, και μέριμνας στη γενέθλια γη. Θα οδηγήσει σε μια καλύτερη ηθική για τον τόπο και την κοινωνία μας στην οποία ζούμε.
Επιβάλλεται να διδάσκεται η τοπική ιστορία τουλάχιστον ένα δίωρο την εβδομάδα, στο δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο και να εισαχθεί στα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, απαιτώντας και πιέζοντας οι εκλεγμένοι τοπικοί άρχοντες το υπουργείο παιδείας να το εφαρμόσει το δυνατόν συντομότερο, βοηθώντας προς αυτήν την κατεύθυνση και οι διάφοροι πολιτιστικοί σύλλογοι και μουσεία με το υλικό που διαθέτουν .
Τέλος επειδή και γεννιόμαστε και γινόμαστε, να ανεβάσουμε το δείκτη αφύπνισης, ανησυχίας, συνειδητοποίησης, δραστηριοποίησης, στα πλαίσια της πληρέστερης ιστορικής ενημέρωσης, για να έχουμε δείκτες ποιότητας ζωής, συστήματα αξιών, πρότυπα συμπεριφοράς, πρόγραμμα με όραμα και να είμαστε του είναι και του γίγνεσθαι και όχι του δήθεν και του φαίνεσθε, ώστε η καθημερινοτητά μας να είναι γόνιμη, δημιουργική, με ουσία, περιτύλιγμα και περιεχόμενο, για να βρισκόμαστε σε αρμονία-ισορροπία με τον εαυτό μας, το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, έχοντας έτσι σωματική, ψυχική και κοινωνική υγεία, κυκλοφορώντας πάντα στο κορμί μας οι ενδορφίνες και οι κετοχολαμίνες να μας είναι παντελώς άγνωστες.
1831 ΓΕΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΦΥΛΛΟ 74
-Στην Πελοπόννησο λειτουργούσαν 19 Ελληνικά σχολεία με 678 μαθητές και 36 αλληλοδιδακτικά με 2970 μαθετές.
Νομοθετικό πλαίσιο για δασκάλους,μαθητές, εορτές ,εξετάσεις και υπηρέτες.
Το 1830 στη Μεσσηνία λειτουργούσαν 10 Ελληνικά στη Καλαμάτα, Μικρομάνη,
Το 1864 τα σχολεία στη Μεσσηνία ήταν 58. Αναλυτικά ήταν στη Καλαμάτα 16 και 2 Τριφυλία 10 και 4, Μεσσήνη 13 και 1, Πυλία 12 και 2 αρρένων και θηλέων αντίστοιχα. ΦΕΚ 29 22-6-1868 σελίδα 228.
Σελίδες 465, 492-4 εισφορές για την ίδρυση σχολείων.
Με τα νομοθετήματα του Όθωνα 1834-6, σύμφωνα με το βαυαρικό πρότυπο έχουμε το 4τάξιο δημοτικό που ήταν μέχρι και το 1929, το 3τάξιο Ελληνικό ή Σχολαρχείο και το 4τάξιο Γυμνάσιο. Αν κάποιος δεν ήταν άξιος απολυτηρίου γυμνασίου ή σχολαρχείου επαναλάμβανε την τάξη. Τα σχόλια δικά σας.
Tα έτη :
1875-1918 λειτούργησε στο Μελιγαλά το Ελληνικό ή Σχολαρχείο. Υπάρχουν τα ντοκουμέντα της οικογένειας Βασιλόπουλου στην έκθεση που θα λειτουργήσει 27-31 -5-2011.
1919 -1928 λειτούργησε ως 4τάξιο Γυμνάσιο με 280 μαθητές το 28-29
1929-36 λειτούργησε ως 6τάξιο Γυμνάσιο με 478 μαθητές το 29-30
1937-59 λειτούργησε ως 8τάξιο και η κλίμακα βαθμολογίας 1-10 έγινε 1-20
1964-67 λειτούργησε ως 3τάξιο Γυμνάσιο και 3τάξιο Λύκειο
1967-1976 ως εξατάξιο Γυμνάσιο και από το 1976 μέχρι σήμερα ως 3τάξιο Γυμνάσιο και 3τάξιο Λύκειο.
Το μεγαλύτερο αριθμό μαθητών το Γυμνάσιο Μελιγαλά είχε τη σχολική χρονιά 1952-53 με 1188 μαθητές . Στο παλιό κτήριο ήμουν μαθητής στην πρώτη και Δευτέρα Γυμνασίου, ενώ στην τρίτη τάξη στεγαστήκαμε το κτήριο στο οποίο λειτουργούν το γυμνάσιο-λύκειο Μελιγαλά
1831 ΓΕΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΦΥΛΛΟ 74
-Στην Πελοπόννησο λειτουργούσαν 19 Ελληνικά σχολεία με 678 μαθητές και 36 αλληλοδιδακτικά με 2970 μαθετές.
Νομοθετικό πλαίσιο για δασκάλους, μαθητές, εορτές, εξετάσεις και υπηρέτες.
Το 1830 στη Μεσσηνία λειτουργούσαν 10 Ελληνικά στη Καλαμάτα, Μικρομάνη, Μεθώνη, Κορώνη, Νησί, Ανδρούσα, Κυπαρισσία Ανδρίτσενα και 36 αληλλοδιδακτικά.
Το 1864 τα σχολεία στη Μεσσηνία ήταν 58. Αναλυτικά ήταν στη Καλαμάτα 16 και 2 Τριφυλία 10 και 4, Μεσσήνη 13 και 1, Πυλία 12 και 2 αρρένων και θηλέων αντίστοιχα. ΦΕΚ 29 22-6-1868 σελίδα 228.
Σελίδες 465, 492-4 εισφορές για την ίδρυση σχολείων.
Με τα νομοθετήματα του Όθωνα 1834-6, σύμφωνα με το βαυαρικό πρότυπο έχουμε το 4τάξιο δημοτικό που ήταν μέχρι και το 1929, το 3τάξιο Ελληνικό ή Σχολαρχείο και το 4τάξιο Γυμνάσιο. Αν κάποιος δεν ήταν άξιος απολυτηρίου γυμνασίου ή σχολαρχείου επαναλάμβανε την τάξη. Τα σχόλια δικά σας.
Tα έτη :
1875-1918 λειτούργησε στο Μελιγαλά το Ελληνικό ή Σχολαρχείο. Υπάρχουν τα ντοκουμέντα της οικογένειας Βασιλόπουλου στην έκθεση.
1919 -1928 λειτούργησε ως 4τάξιο Γυμνάσιο με 280 μαθητές το 28-29
1929-36 λειτούργησε ως 6τάξιο Γυμνάσιο με 478 μαθητές το 29-30
1937-59 λειτούργησε ως 8τάξιο και η κλίμακα βαθμολογίας 1-10 έγινε 1-20
1964-67 λειτούργησε ως 3τάξιο Γυμνάσιο και 3τάξιο Λύκειο
1967-1976 ως εξατάξιο Γυμνάσιο και από το 1976 μέχρι σήμερα ως 3τάξιο Γυμνάσιο και 3τάξιο Λύκειο.
Το μεγαλύτερο αριθμό μαθητών το Γυμνάσιο Μελιγαλά είχε τη σχολική χρονιά 1952-53 με 1188 μαθητές .
-Στην Πελοπόννησο λειτουργούσαν 19 Ελληνικά σχολεία με 678 μαθητές και 36 αλληλοδιδακτικά με 2970 μαθετές.
Νομοθετικό πλαίσιο για δασκάλους, μαθητές, εορτές, εξετάσεις και υπηρέτες.
Το 1830 στη Μεσσηνία λειτουργούσαν 10 Ελληνικά στη Καλαμάτα, Μικρομάνη, Μεθώνη, Κορώνη, Νησί, Ανδρούσα, Κυπαρισσία Ανδρίτσενα και 36 αληλλοδιδακτικά.
Το 1864 τα σχολεία στη Μεσσηνία ήταν 58. Αναλυτικά ήταν στη Καλαμάτα 16 και 2 Τριφυλία 10 και 4, Μεσσήνη 13 και 1, Πυλία 12 και 2 αρρένων και θηλέων αντίστοιχα. ΦΕΚ 29 22-6-1868 σελίδα 228.
Σελίδες 465, 492-4 εισφορές για την ίδρυση σχολείων.
Με τα νομοθετήματα του Όθωνα 1834-6, σύμφωνα με το βαυαρικό πρότυπο έχουμε το 4τάξιο δημοτικό που ήταν μέχρι και το 1929, το 3τάξιο Ελληνικό ή Σχολαρχείο και το 4τάξιο Γυμνάσιο. Αν κάποιος δεν ήταν άξιος απολυτηρίου γυμνασίου ή σχολαρχείου επαναλάμβανε την τάξη. Τα σχόλια δικά σας.
Tα έτη :
1875-1918 λειτούργησε στο Μελιγαλά το Ελληνικό ή Σχολαρχείο. Υπάρχουν τα ντοκουμέντα της οικογένειας Βασιλόπουλου στην έκθεση.
1919 -1928 λειτούργησε ως 4τάξιο Γυμνάσιο με 280 μαθητές το 28-29
1929-36 λειτούργησε ως 6τάξιο Γυμνάσιο με 478 μαθητές το 29-30
1937-59 λειτούργησε ως 8τάξιο και η κλίμακα βαθμολογίας 1-10 έγινε 1-20
1964-67 λειτούργησε ως 3τάξιο Γυμνάσιο και 3τάξιο Λύκειο
1967-1976 ως εξατάξιο Γυμνάσιο και από το 1976 μέχρι σήμερα ως 3τάξιο Γυμνάσιο και 3τάξιο Λύκειο.
Το μεγαλύτερο αριθμό μαθητών το Γυμνάσιο Μελιγαλά είχε τη σχολική χρονιά 1952-53 με 1188 μαθητές .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου