Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Υ σ τ ε ρ ο φ η μ ί α
Αν μ’ ενδιαφέρει; Βεβαίως και μ’ ενδιαφέρει και μάλιστα, προσωπικά, διακαώς. Κάποιοι στο θέμα αυτό είναι αδιάφοροι. Κάποιοι άλλοι το παίζουν αδιάφοροι κι αρκετοί δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα. Ελπίζω πως δεν ανήκω στην τελευταία κατηγορία. Έχει μεγάλη σημασία, για μένα, το στίγμα που αφήνει ο καθένας στο διάβα της ζωής του.
Κάποιος βιαστικός παρατηρητής θα μπορούσε να το ερμηνεύσει ως μια ακόμα απόδειξη του προσωπικού μου εγωισμού. Μια επιπλέον εκδήλωσ...η ματαιοδοξίας, αλλά στο βάθος είναι η εσωτερική ανάγκη να έχω τελικώς αφήσει θετική εντύπωση στους οικείους, στους φίλους και τους μαθητές μου.
Αυτό δεν ξεκινά από τη φιλοδοξία να καταλάβω καμιά δημόσια θέση. Για τους γνωρίζοντες ξέρουν ότι μου δόθηκαν τέτοιες ευκαιρίες, αλλά δεν τις «αξιοποίησα» γιατί από μια στιγμή και πέρα δε μ’ ενδιέφεραν. Κι αυτό ισχύει για τις τελευταίες δεκαετίες της ζωής μου
Αν, μετά τη φυγή μου, καμιά φορά παρεμπιπτόντως αναφερθεί το όνομά μου θα ήθελα να συνοδεύεται η αναφορά με θετικά σχόλια και δίκαιες κρίσεις για το πρόσωπο μου. Αυτό είναι που ονομάζουμε υστεροφημία. Κάποιοι το πετυχαίνουν αφήνοντας κληρονομιά για καλό σκοπό. Μακάρι να είχα αυτή τη δυνατότητα. Δεν την έχω. Τη μόνη κληρονομιά που αφήνω πίσω μου είναι τ’ όνομά μου. Ας θυμίζει αυτό κάτι καλό….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου